Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 4 November 2011

Gambar : Ibadat Haji,Antara Najib Razak Dan Mahmud Ahmadinejad

Presiden Iran Mahmud Ahmadinejad :





Perdana Menteri Malaysia Najib Tun Razak :







Presiden Iran :

Beliau juga dikawal oleh tentera Arab Saudi tapi tidaklah sampai 23 pengawal tentera yang berpegangan tangan seperti Najib.Beliau lebih bebas bergerak bersama jamaah haji serata dunia.

Inilah falsafah haji sebenar, tiada kaya, meskin, hamba, bangsawan, orang putih atau hitam, mereka semua tiada beza disisi Allah...

Perdana Menteri Malaysia :

Ketika Najib dan Rosmah mengerjakan ibadah haji. Seramai 23 orang askar Arab Saudi diperlukan untuk mengepong mereka bagi memastikan tiada jemaah haji lain yang dapat datang menghampiri dan berasak-asak dengan mereka.

Fadhilat ditinggalkan, hanya kerja haji yang dibuat. Antara tujuan mengerjakan ibadah haji adalah merasai pengorbanan, keperitan, kesusahan para anbiya' terdahulu dengan tidak membezakan pangkat, darjat, kuasa, harta dan sebagainya.

Kesimpulan :

biarpun berisiko tinggi diapa-apakan oleh musuhnya, Presiden Iran ini hanya menerima kawalan keselamatan minimum semasa menunaikan haji. .Itu Presiden Iran, orang yang banyak musuh di dunia ini.

Apa hal pula dengan Najib yang sudah tentunya tidak bermusuh dengan AS atau Israel? Namun, apabila melihat puluhan pasukan keselamatan Saudi mengawalnya sambil berpegangan tangan, 1Malaysia (kecuali pencacai) berasa pelik dan hairan.

Tepuk dada tanya selera...

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

korang tak tengok kalau sultan brunei pergi mekah macamana?dan korang ni sebenarnya dengki sebab pemimpin taik korang tak dapat layanan seperti ini. kalau pemimpin taik korang dapat layanan seperti ini, korang akan spin cerita "betapa hebatnya pemimpin taik kitaorang" di sambut dan dijaga rapi oleh askar arab: hoi tong taik sekelian, pergi mampos la korang semua.

Tanpa Nama berkata...

gamabor WALISELIPOR G mekah camana pulok?

Tanpa Nama berkata...

Sudahlah woooii haprak betul korang, bagkaipun tak busuk macam korang tau.dahlah ugama dilacurkan orang pergi Mekahpun korang nak mengumpat . jadilah manusia buat malu bangsa melayu je ,...

Tanpa Nama berkata...

nak heran pa pogi mokah..abu jahal tu dok di Mokah lagi.....

Pejuang berkata...

Kat Mekah boleh la eksyen dapat layanan istimewa.Kat padang Masyar nanti ada ke layanan cam ni ???Tak kira Sultan Brunei ke org kampung ke,hanya mereka yang beriman dan bertaqwa shj yang mendapat layanan istimewa dari Allah tanpa mengira kedudukan dan pangkat mereka didunia..

Tanpa Nama berkata...

aku suka "statment pejuang" dipadang mahsyar nanti.... sebabnya najib akan dihisab dengan mudah kerana beliau tidak mempolitikan ke mekah. bukan macam kau orang.....

Tanpa Nama berkata...

tahunlepas wali selipar pergi mekah dengan sultan kelantan duduk di hotel mewah juga. kenapa tak kata duit rakyat?> eeei bengong betul la si anak anak babi babi sekelian ni....

Tanpa Nama berkata...

hurmm..tanpa nama wes..."najib akan dihisab dgn mudah" hebat ko boleh taw die dihisab dgn mudah...jgn tulis statement yg menunjukkan kite nih terlalu cerdik dan bagus okay.. ^_^

MarbiAsasaka berkata...

Oooo Najib akan dihisab dengan mudah ye,jangan main2 dosa Najib yang tak menasihati isteri dan anak2nya menutup aurat tu cam mane.Tak akan dihisab ke...

tungkaran hati berkata...

Tahniah pengikut dan penganut PAS yang berkebolehan menentukan Dosa-Pahala dan Neraka-Syurga !

Tanpa Nama berkata...

Najib yang pergi Mekah, kerajaan saudi nak layan dia macam dalam gambar, apa yang kita nak susah hati. Apa juga layanan akan di terima oleh Najib di padang mahsyar itu di antara Allah dengan hamba Nya, kita tak payah susah hati, kita mesti susah hati bagaimana kita di layan di padang mahsyar. Sekurang-nua Najib dapat menjadi tetamu Allah.

MarbiAsasaka berkata...

Dosa,pahala,syurga dan neraka telah ditentukan oleh Allah dan Rasulnya melalui Al Quran dan Hadis.Yang aku tahu golongan yang tidak menutup aurat adalah berdosa disisi Islam..

eristiwa wanita ke neraka pada malam Mikraj

Sayidina Ali Karamallahuwajhah berkata:

“Daku dengan Fatimah pergi menghadap Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam. Kami dapati baginda sedang menangis, lalu kami bertanya kepadanya, apakah yang menyebabkan ayahanda menangis, ya Rasulullah?”

Baginda Sallallahu ‘Alaihi Wasallam menjawab:

“Pada malam aku diisrak hingga ke langit, di sana aku melihat perempuan dalam keadaan amat dahsyat. Dengan sebab itu aku menangis mengenangkan azab yang diterima mereka.”

Saidina Ali Karamallahuwajhah bertanya:

“Apakah yang ayahanda lihat di sana?”


Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam menjawab:

“Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otak kepalanya menggelegak. Aku lihat perempuan digantung lidahnya, tangannya diikat ke belakang dan timah cair dicurah ke dalam halkumnya (tekak).

Aku lihat perempuan yang digantung kedua-dua kakinya terikat, tangannya diikat ke ubun-ubunnya, didatangkan ular dan kala.

Aku lihat perempuan yang memakan dagingnya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka.

Aku lihat perempuan mukanya hitam dan memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinga pekak dan matanya buta, diisikan ke dalam peti yang diperbuat daripada api neraka, otaknya keluar daripada lubang hidung, badan bau busuk kerana penyakit kusta dan sopak.

“Aku lihat perempuan yang kepalanya seperti babi, badannya seperti himar dengan pelbagai kesengsaraan dihadapinya.

Aku lihat perempuan yang rupanya seperti anjing, kala dan ular masuk ke kemaluannya, mulut dan pelepasnya (punggung). Malaikat memukulnya dengan corong api neraka.”

Fatimah pun bertanya kepada ayahandanya:

“Ayahanda yang dikasihi, beritakanlah kepada anakanda, apakah kesalahan yang dilakukan oleh perempuan itu?”

Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam menjawab:

“Fatimah, adapun perempuan tergantung rambutnya itu adalah perempuan yang tidak menutup rambut daripada bukan muhrimnya.

Perempuan tergantung lidahnya ialah perempuan yang menggunakan lidahnya untuk memaki dan menyakiti hati suaminya.

Perempuan yang digantung susunya adalah perempuan yang menyusukan anak orang lain tanpa izin suaminya.

Perempuan kedua-dua kakinya tergantung itu ialah perempuan yang keluar dari rumahnya tanpa izin suaminya.

Perempuan tidak mahu mandi daripada suci haid dan nifas ialah perempuan yang memakan badannya sendiri, juga kerana ia berhias untuk lelaki bukan suaminya dan suka mengumpat orang.

Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting api neraka kerana ia memperkenalkan dirinya kepada orang asing, bersolek dan berhias supaya kecantikannya dilihat lelaki lain.

Perempuan diikat kedua kakinya dan tangannya ke atas ubun-ubunnya, disuakan ular dan kala kepadanya kerana ia boleh sembahyang tetapi tidak mengerjakannya dan tidak mandi janabah.

Perempuan kepalanya seperti babi dan badannya seperti himar ialah ahli pengumpat dan pendusta. Perempuan rupanya seperti anjing ialah perempuan yang suka membuat fitnah dan membenci suaminya.

Ibnu Zakaria berkata...

Salam
Aku rasa la, apa yg tuan tanah kata tu mmg btl, hikmah haji tu salah satunya ialah untuk menyamaratakan seluruh umat, tak kira la siapa pun dia. Tapi kalau buat kerrja haji dengan dikawal sebegitu, kat mana hikmahnya? Aku nak tegur tanpa nama yang panggoil orag anak babi tu, ko kalau nak tegur orang pun jgnlah sampai mcm tu... semua orang ada hak untuk menyatakan pendapat mereka termasuklah ngko yang penakut tu. Lagi satu, tuan tanah bandingkan ahmadinejad ngan najib, yang dok merepek sultan brunei tu apa kejadahnya? Lepas tu cerita pasal nik aziz, woi, kalau nak cerita pun bagi la bukti bergambar, jgn le main cakap pastu pakai tanpa nama, bacul sungguh!

Tanpa Nama berkata...

Salam
1) cukup-kup lah dengan penyakit hati. patutnya kita sbg muslim, kita bersyukur kerana najib dan isteri menunaikan haji , mudah-mudahan mereka lebih beriman dan taqwa, dapat memimpin umat islam di sini menjadi umat yg disegani dari segi ilmu, harta, dll.
2) kawalan keselamatan, lumrah bagi pemimpin negara (gambar diambil masa gelak/senyum pun nak dijadikan isu seolah-olah tidak serius beribadah)...cukup-cukup lah menjadi 'pemain2' caturan syaitan. tak payah dibandingkan dgn iran, mungkin hubungan antaranegara berbeza..
3) sebagai pendakwah sebenar, teruskan dakwah dengan sabar dan ikhlas, hanya allah yg menentukan. Awas dgn perangkap syaitan yg suka melaga-lagakan muslim, hanya kerana satu perbezaan kita menggadaikan seribu persamaan.. Yg penting jangan taksub pada manusia, najib ka, n.aziz ka, hadi ka...taksublah pada allah semata-mata. Di malaysia, jelas musuh kita pihak bukan islam yg bencikan kita, mengapa masih buta?
AAA

TaTJ berkata...

Ambo xsir komen lebih Syeikh...tengok komen puok2 b-end pencacai ni pun panas hati doh...ambo cuma nk royak sol jah, kalu jenih pakai otak yg diberi Allah bandingkanlah Ahmadinejad&Najib/Rosmah tu whai pengkomen yg sayangkan najib@b-end...ni komen lebih2 pun xguna sbb orang yg guna kepala otak je thu nilai semua tu bukan kepala lutut...whai makhluk anon yg pencacai, Tok Guru pergi guna duit dio bodoh...kalu aku royak bodoh maroh pulok...maaf Syeikh ambo xleh komen lebih2...ambo pun jahil jugak...

Mohd Shahrul Saharudin berkata...

Alhamdulillah....syukur pada Allah yang menunjukkan perbezaan yang ketara antara pemimpin keduniaan dan pemimpin zuhud ini. Syabas pada tuan tanah dan usaha anda amat dihargai. Terbuka juga mata saya bila menyaksikan pemimpin negara sendiri bersikap sedemikian rupa. Malu juga dan segan silu jadinya bila nak mendengar pemimpin nagara kita ini mendabik dada sebagai pejuang islam di kaca tv

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....