Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 12 Disember 2011

Gambar : Provokasi Melampau Umno Gagal Halang Ceramah Mat Sabu Di Muar

Seperti yang dijangka, kehadiran Mat Sabu malam tadi mendapat sambutan yang hangat. Tidak kira daripada penyokong PR ataupun puak-puak yang tidak bersetuju beliau masuk ke negeri Johor sama ada datang melawat atau dengan apa jua tujuan. Pada tanggapan mereka, Mat Sabu tidak mengenang budi atas jasa bakti pahlawan yang membawa keamanan dan kemerdekaan negara.

Keadaan persekitaran tempat ceramah begitu meriah dengan kain rentang yang mengecam Mat Sabu dan perang bendera antara UMNO/BN dan bendera PAS,PKR.

Sekumpulan 20 anak muda motor dipercayai penduduk kampung telah berada di luar tapak ceramah bersama bendera BN bersedia menunggu arahan untuk menggempur Mat Sabu. Namun seperti biasa, Unit Amal, SAMM, Skuad AMK Johor sudah bersedia untuk berhadapan dengan puak-puak ini. Jika mereka datang secara baik, maka baiklah sambutan yang diberikan. Jika mereka datang secara samseng, mungkin itulah yang diharapkan kumpulan ini supaya Polis seterusnya dapat menghentikan program pada malam tadi.

Sekumpulan anak muda bersama bendera BN, berkumpul di atas motorsikal menunggu arahan untuk menggempur tempat ceramah.

Akhirnya selepas giliran Chegu'Bard berucap selesai dan tiba giliran kepada Mat Sabu, kumpulan anak yang berkumpul di atas motor ini bergabung pula dengan sekumpulan JKRT (Jawatan Kuasa Rukun Tetangga) yang lengkap memakai vest JKRT. Sebelum itu kumpulan JKRT ini hanya berada disepanjang jalan dan ramai yang menyangkakan mereka antara anggota keselamatan yang bertanggungjawab menjaga lalulintas yang sesak dengan kehadiran orang ramai malam tadi.

Rupa-rupanya sangkaan itu meleset sama sekali apabila. Kumpulan JKRT ini rupanya menjadi pencacai UMNO untuk mengangkat poster-poster provokasi terhadap Mat Sabu. Kumpulan yang bergabung ini dianggarkan sekitar 50 orang berarak sehingga di luar pintu pagar masuk ke rumah Sdr Zainudin, iaitu tuan rumah yang menjadikan rumahnya sebagai tempat ceramah. Mereka tidak dapat masuk ke dalam kawasan ceramah kerana Unit Amal, SAMM dan skuad AMK sudah bersedia di situ menantikan kehadiran mereka.

Kronologi Penuh Perbicaraan Kes Liwat DS Anwar 12/12/2011

KUALA LUMPUR: Perbicaraan Fitnah II bersambung semula hari ini selepas ditangguhkan sebanyak dua kali.Perbicaraan itu yang kini memasuki peringkat penggulungan sepatutnya bersambung pada 8 dan 9 Disember lepas tetapi ditangguhkan ke 12 dan 13 Disember.

Sebelum itu, ia sepatutnya mula bersambung semula pada 23 dan 24 November tetapi ia ditangguhkan ke 12 dan 13 Disember.Menurut peguam Anwar, Sankara Nair, perbicaraan itu ditangguhkan kerana peguam Anwar memerlukan lebih masa untuk menterjemah transkrip pakar yang mengandungi istilah-istilah perubatan.

“Ada banyak perkataan dan jargon saintifik berkaitan kesihatan dalam keterangan pakar yang memerlukan masa untuk penterjemahan,” kata Sankara.Penggulungan hari ini dijangka akan dimulakan oleh pasukan peguam bela Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ia kemudian diikuti oleh penggulungan dari pasukan pendakwa raya.Pendakwa raya sebelum ini memanggil 27 saksi dan peguam bela pula memanggil tujuh saksi, termasuk Anwar sendiri :

5.07 petang: Peguam Karpal Singh mohon mahkamah disambung pada jam 1.30 petang esok kerana Ahli Parlimen perlu menghadiri upacara angkat sumpah Yang Di Pertuan Agung yang baru. Hakim Zabidin bersetuju dan mahkamah akan bersidang semula jam 1.30 petang esok.

3.35 petang: Peguam Ramkarpal Singh sekarang mengambil tempat untuk menggulung hujah.

3.25 petang: Sankara percaya Najib terlibat dalam kes Fitnah II dan menyifatkan penglibatan Najib amat jelas kerana ‘cap jari beliau kelihatan di mana-mana sahaja di dalam kes ini.’
“Pertama, pertemuan di antara Najib dan tertuduh. Kedua, kenyataan Najib yang bercanggah sepanjang perbicaraan berlangsung,” kata Sankara yang turut mempertikai keengganan Najib dan Datin Seri Rosmah untuk hadir di mahkamah.

“Jika mereka tiada apa-apa untuk disorok, kenapa ketepi sapina,” kata Sankara yang juga mempertikai penglibatan bekas Ketua Polis Melaka, Datuk Rodhwan Yusof dalam kes ini.
“Atas kapasiti apa Rodhwan berjumpa Saiful? Beliau tidak ada urusan dalam kes ini,” katanya.

Penghormatan bersejarah buat Sultan Abdul Halim

ALOR SETAR, 12 Dis: Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah yang akan melaksanakan amanah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 bermula adalah sebagai satu penghormatan bersejarah kepada baginda.
“Sesungguhnya, penghormatan bersejarah bagi kali kedua kepada Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan ini, adalah satu kebanggaan bagi patik-patik sekalian dan patik berdoa agar Ke Bawah Duli Tuanku berdua, sentiasa dilimpahi rahmat, dipanjangkan usia, sihat sejahtera serta memerintah dengan penuh kebesaran, kedaulatan dan keamanan di atas takhta singgahsana Kerajaan Persekutuan,” kata Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak.
Beliau menyatakan demikian ketika berucap pada Majlis Istiadat Perlantikan Jemaah Pemangku Sultan di Balai Penghadapan Istana Anak Bukit, di sini, pagi tadi.
Sehubungan itu, beliau yang mewakili semua Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri, anggota-anggota perkhidmatan awam serta seluruh rakyat dengan penuh hormat dan takzimnya menyembahkan ucapan setinggi-tinggi tahniah di atas perlantikann Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah sebagai Yang di-Pertuan Agong ke-14 itu.
Bagi memastikan keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negeri yang tercinta itu terus kekal dan terpelihara, beliau mewakili kerajaan negeri, kakitangan awam dan rakyat berikrar dengan penuh taat setia mencurahkan tenaga dan fikiran bagi menjamin kestabilan dan keharmonian negeri terus terjamin.

Video : Gelagat Penceramah UMNO Meracau Tanpa Fakta




Dalam Malaysia di Melaka lah satu-satunya negeri yang pemimpinnya Umno sudah hilang akal khasnya di Bahagian Bukit Katil. Setiap kali PAS mengadakan ceramah di kawasan Parlimen Bukit Katil mereka ganggu.

Bersama-sama posting ini dikepilkan salah satu ceramah Umno yang mengganggu ceramah PAS. Anda nilaikan sendiri ceramah beliau

Mereka mengadakan ceramah yang jaraknya hanyalah 10-50 meter sahaja. Mereka sengaja mengganggu ceramah PAS supaya orang kampung tidak mendengar ceramah kerana diganggu dengan suara penceramah mereka yang menjerit-jerit dan melolong-lolong.

Sumber


ULASAN TINTA HIJAU DKB

Inilah agaknya standard penceramah yang mampu disediakan Umno.Terlolong lolong,melalut tanpa fakta yang mampu membina minda rakyat.

Kesian aku tengok mamat ni tak professional langsung.Macam tak ade idea nak brceramah.Hahaha melucukan...

Tapi biasa la Umno ni,mereka berani melalak dari jauh je.Bila pemimpin PR ajak berdebat menikus lak mereka,lari bagai tak cukup tanah..

Hudud : Keangkuhan Soi Lek Terserlah

KUALA LUMPUR, 12 Dis ― Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) kesal dengan keangkuhan dan sikap tertutup Datuk Seri Chua Soi Lek( gambar ) yang enggan memohon maaf, meskipun diberi 48 jam, berhubung kritikan beliau kemukakan terhadap pelaksanaan hukum hudud.

Setiausaha Agungnya Mohamad Raimi Ab Rahim berkata, walaupun menjunjung tinggi kebebasan bersuara yang dianjurkan menerusi lunas-lunas demokrasi, namun ia tidak memberi ruang seluas-luasnya untuk pihak-pihak tidak bertanggungjawab untuk menyinggung sensitiviti agama.

Katanya, umat Islam adalah teras ‘political will’ di negara ini dan perlu dihormati.

“Kuasa-kuasa berkenaan urusan hal ehwal Islam dinaungi oleh Yang di-Pertuan Agong serta Raja negeri-negeri Melayu.

“Justeru, sebarang perkara berkaitan Islam termasuk hudud yang dibicarakan oleh Datuk Chua telah secara langsung menyentuh bidang kuasa Yand di-Pertuan Agong dan Raja-raja Melayu sebagai ketua agama di negara ini,” kata beliau dalam satu kenyataan.

Oleh itu kata beliau, ABIM menggesa hukum hudud tidak dipermainkan sebagai instrumen populariti politik Dr Chua dan pihak-pihak yang berkepentingan.

“ABIM juga kesal dengan kegagalan pihak-pihak yang bertanggungjawab untuk memberi peringatan serta mengambil tindakan tegas terhadap kenyataan-kenyataan yang dikemukakan oleh Datuk Seri Chua Soi Lek agar insiden ini tidak diulangi,” katanya lagi.

Mohamad Raimi berkata, ABIM menilai kenyataan dangkal Dr Chua itu hanya bersifat spekulatif semata-mata tanpa merujuk serta mengemukakan fakta akademik yang kukuh.

“ABIM juga merasa kecewa terhadap tindakan beliau yang cuba mengaitkan hudud dengan parti-parti politik ataupun pertubuhan bukan kerajaan tertentu.

“Ini memandangkan kritikan beliau itu (terhadap hudud) bersifat umum tidak disasarkan pada parti politik atau pertubuhan bukan kerajaan tertentu,” katanya sambil menambah, ia secara langsung jelas menunjukkan ceteknya kefahaman beliau terhadap hudud secara keseluruhan, meskipun pihak ABIM telah menawarkan penjelasan akademik dan membuka ruang dialog kepadanya sepertimana yang dinyatakan dalam memorandum kepada beliau sebelum ini.

Jumaat lalu, ABIM memberi tempoh 48 jam kepada Dr Chua untuk meminta maaf berhubung kenyataannya berkaitan dengan pelaksanaan hukum hudud.TMI

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....