Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Ahad, 20 November 2011

GAMBAR : CARA MENGHADAPI BANJIR SECARA KREATIF

Setiap tahun negara kita tak akan terlepas daripada menerima curahan air hujan yang lebat dan melimpahi sungai sehingga mengakibatkan banjir. Orang kita panggil "musim tengkujuh". Bagi kanak-kanak ia adalah pesta air, tak hairanlah jika setiap tahu ada saja mangsa korban mati lemas di musim tengkujuh. Untuk menghadapi musim banjir ini pelbagai persiapan harus dibuat agar tiada yang menjadi korban atau kehilanagn barangan berharga. Jom kita belajar daripada rakyat negara jiran kita Thailand, bagaimana mereka menghadapi musim banjir.
Bak kata perpatah sediakan payung sebelum hujan amat sesuai dengan teknik ini. sebelum kereta anda tenggelam adalah lebih oleh disediakan pelampung seperti ini agar kereta anda tidak tenggelam.

Hina Pelajar Islam Di Facebook,Pemimpin Muda PAP Singapura Letak Jawatan


SINGAPURA – Seorang pemimpin muda Parti Tindakan Rakyat (PAP) Singapura meletak jawatan apabila kenyataan rasis yang dibuatnya di Facebook menimbulkan kemarahan ramai.

Jason Neo pada Februari lalu memuat naik gambar beberapa pelajar tadika Melayu dalam sebuah bas dan meletakan caption yang berbunyi; “Bas penuh dengan pelatih pengganas muda?”.

Kenyataan pada Facebook itu diketengahkan kepada awam oleh seorang lagi pengguna Facebook berumur 27 tahun, Noor Firdaus minggu lalu yang kurang senang dengan kenyataan berbentuk perkauman itu.

Kenyataan Jason itu menerima 350 komen dalam 30 jam dengan ramai yang kurang senang dan marah dengan tulisan yang menerangkan kandungan gambar itu.

Shatrughan Yadav sebagai contoh berkata, komen Neo itu keterlaluan dan “dia perlu merasa kekuatan undang-undang”.

Seorang lagi, Mohd Alfie berkata; “Pihak berkuasa perlu memastikan individu ini membuat permohonan maaf kepada masyarakat umum dan secara khusus kepada semua ibu bapa kanak-kanak berkenaan atas apa yang dia telah katakan,”.

Neo telah memohon atas perbuatannya itu dan berkata ia tidak sepatutnya berlaku.

(Sumber: Yahoo! News)

Video : Ucapan Pesuruhjaya Pas Terengganu Berkaitan Calon PRU 13




KUALA TERENGGANU - PAS Terengganu akan mengambil sikap tegas dalam menentukan calon-calon yang akan bertanding dalam pilihanraya umum ke-13 akan datang.

Pesuruhjayanya Haji Mohd Abul Wahid Endut berkatapihaknya tidak akan meraikan mana-mana calon yang 'tidak boleh menang' walaupun di kalangan pimpinan negeri sekali pun.

"kes calon ni, saya cakap terus terang, bagi saya, kali dalam suasana kita nak menang kita kena bubuh (letak) calon baru boleh menang, saya dah beritahu awal-awal, saya kata kali ni, bukan saya tak nak rai,

"dan saya beritahu kemungkinan besar, pimpinan negeri dia pegang jawatan dalam parti, tak semestinya dia jadi calon,"tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Makan Malam Penerangan Konsep Negara Berkebajikan yang dianjurkan PAS Kawasan Setiu, di sini, 17 November.

Menurutnya, PAS akan mencari calon yang sesuai, yang mana, ia tidak dipertikaikan oleh orang-orang PAS sendiri dan dapat diterima oleh orang ramai.

Katanya, beliau akan menolak sebarang usaha oleh mana-mana pohak yang meminta untuk memegang amanah khususnya menjadi calon menjelang pilihanraya.

"Pengalaman (lalu) pasal kita (semua) orang parti, jawatan jangan sesekali kita minta, kita jangan minta, siapa yang minta tu, (terlebih) dulu saya tak bagi, pasal dia (jawatan adalah) bab amanah, bab tangungjawab ni,

"kita akan nilai siapa yang akan pikul amanah ni, yang minta (jawatan) tu dia bukan jenis yang (ber) tangunjawab. kita cakap terus terang gitu je,"jelasnya.

Beliau berkata, pihaknya menekankan perkara tersebut kerana PAS Terengganu kini mahu dilihat dan memiliki imej baru dan melaksanakan pendekatan yang baru.

Menurutnya, khalayak ramai sedang memerhatikan tindakan-tindakan yang diambil PAS dalam menghadapi PRU ke-13.

"orang tengok yang kita ada imej baru dalam parti kita, orang tengok kita ada pendekatan yang baru dalam parti dekat pilihanraya ni. sekarang ni memeang dia akan tengok tindakan kita yang seterusnya apa yang kita nak tawar dalam parti, siapa calon (yang akan bertanding),"ujarnya lagi.

Katanya, beliau akan meneruskan pendekatan tersebut, walaupun menurutnya, mungkin ada dikalangan anggota PAS yang tidak bersetuju.

"walau pun apa juga keputusan yang kita buat, tidak 100% orang sokong dengan kita, kita payah (untuk mendapat sokongan semua) sekurang-kuranya kita ingin mengurangkanya, kita banyak pengalaman dalam bab calon ni,"katanya.

Beliau berkata, Badan Perhubungan PAS Terengganu telah meminta pelbagai sektor dalam PAS menghantar nama-nama cadangan calon-calon tersebut, termasuk dari pihak DUN, Muslimat, Pemuda, Keselamatan serta jabatan dan Lujnah untuk diperimbangkan.BO

NFC : Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Cabar Shahrizat Letak Jawatan

KUALA LUMPUR, 20 Nov: Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) mencabar Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil meletakkan jawatan ekoran dakwaan penyelewengan wang rakyat oleh National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC) iaitu syarikat milik suaminya.

Dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily, Presiden KMPP Rahmad Isahak berkata, Shahrizat yang juga Ketua Wanita Umno telah hilang kepercayaan rakyat akibat dakwaan tersebut dan beliau kini tiada pilihan lain melainkan meletakkan jawatan.

"Sebagai seorang insan yang dilahirkan di Pulau Pinang beliau juga perlu membersihkan imejnya khususnya kepada orang Melayu disini.

"Oleh yang demikian pihak KMPP dengan ini dalam situasi tanpa prasangka mencabar beliau supaya meletakkan jawatan sebagai Menteri Kerajaan Pusat disebabkan beliau tidak layak dan telah kehilangan kepercayaan rakyat," katanya.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....