Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 28 Mac 2015

Pas Kaw. Kluang Calonkan Tuan Guru Haji Abd Hadi Sebagai Presiden,Tuan Ibrahim Timbalan


Pas Kawasan Kluang Johor telah mencalonkan Dato'Seri Tuan Guru Haji Abd Hadi bin Awang sebagai Presiden Pas.Sementara Dato' Ustaz Tuan Ibrahim bin Tuan Man dicalonkan sebagai Timbalan Presiden.Berikut kenyataan Yang Di Pertua PAS kawasan Kluang  saudara Khairul Faizi bin Ahmad Kamil :

Assalamu'alaikum dan salam perjuangan,

Mesyuarat Agung PAS kawasan Kluang kali ke 32 telah bersidang di Balai Islam Haji Omar Jani, Taman Ilham telah membuat keputusan sebulat suara untuk mencalonkan Jawatan Presiden dan Timbalan Presiden PAS seperti berikut :-

Presiden
Dato'Seri Tuan Guru Haji Abd Hadi bin Awang

Timbalan Presiden
Dato' Ustaz Tuan Ibrahim bin Tuan Man

Manakala bagi jawatan yang lain akan diputuskan di dalam Mesyuarat kali Pertama Jawatan Kuasa Kerja PAS kawasan Kluang sesi 2015/2017 pada 1 April 2015 bersamaan 11 Jamadil Akhir 1436 sepertimana yang telah diberi mandat oleh perwakilan.

"Mendepani Cabaran, Melangkah Kehadapan"

Sekian. Wassalam.

Khairul Faizi bin Ahmad Kamil
Yang Di Pertua PAS kawasan Kluang
Sesi 2015/2017
7 Jamadil Akhir 1436 bersamaan 28 Mac 2015
2.12 petang

Dari FB  Khairul Faizi Kamil

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apa pulak dari Kluang je yang calunkan Hj hadi danTMTI ,Tuan tak tahu ke,kawasan Pekan,Kg Marhum,Pulau jawa ,Peramu.sungai udang Suangi Miang,nenasi dan banyak lagi yang calunkamn Hj Hadi dan TMTI.Apa punya bloger tak cekap ni.cepa hebahkan nanti kita pengikut Pas ni tertinggal

Malaysiabaru berkata...

A..B.A.H
Asalkan Bukan Abdul Hadi
ABUkan presideng

Tanpa Nama berkata...

ITU PAS KAWASAN KLUANG. TAPI KAMI PENGUNDI2 DI KLUANG AKAN PASTIKAN TGHH MELETAK JAWATAN SEBELUM PAS TAMBAH PARAH. UDAH LA BERSAMA PAKATAN BERBALAN, KINI, PEMIMPIN DAN PENGUNDI JUGA DLM PAS JUGA BERTELAGAH MALAH SALING MENGHINA.

AKU ULANG..TGHH MESTI DIGANTI DGN SEGERA SEBELUM PARAH

Tanpa Nama berkata...

Apa macam Tinta Hijau dari kaki Bukit Payung,Jadilah seorang bloger yang adil dalam memberikan pendapat.ini tidak asyik mengampu Hj hadi dan ularmak UG je.Ingatlah sikit Pas perlu sokongan undi dari bangsa lain untuk menang dan jadi Adun atau ahli parlimen.

Tanpa Nama berkata...

Mana perginya ulamak2 PAS penjilat umno di parliment. Kenapa senyap tak bersuara utk mengutuk Jamil Khir yg telah mempermainkan mereka. Yg muncul dan bersuara lantang cuma org proffessional ie Mahfuz Omar. Mana perginya Nik Abduh...???

memalukan...

musafirlalu berkata...

Teruskan perjuangan kamu dan jangan kamu peduli kepada yang tidak setuju dengan apa yang kamu tulis. Kamu tidak perlu mengikut rentak mereka kerana rambut sama hitam tapi hati lain-lain. Mereka pasti ingin kamu mengikut apa yang mereka mahukan dan orang yang bersamamu lebih ramai dari orang membelakangi kamu. Teruskan perjuangan dan sokongan kamu terhadap pemimpin yang masih berpegang teguh kepada Islam kerana ketaatan kamu akan dikira ganjarannya selagi pemimpin itu tidak lari dari al-Quran dan as-Sunnah.... Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Eluklah kau bersahabat dengan Tinta kaki bukit,kau dahlah musafir lalau ,kesian,tulis pandai tapi isnya tak bolih menguatkan Pas,sokong yang tak berfikir,Adakah kita ni tak perlu kepada undi bangsa lain untuk kita kalau nak berkuasa?nak jalankan apa juga cita2 kita untuk kuatkan islam .fikirlah kita ni dalam negara mana.Jenis macam kau ni lah yang menjadikan presiden Pas makin tak muhasabah diri.samaada dia tersilap ke,salah ke.tolonglah nasihat kepad ulamak Pas yang banyak buat kesilapan ketika ini.mengapa takda seorang pun yang bolih mengmbil pengaran dari arwah TGNA,fikrlah dfengan otak yang ada di kepala atas.

Tanpa Nama berkata...

Tak semua ulamak itu boleh jadi pemimpin. Sebab itu allah sebut ada ulamak dan umara'. kalau ulama' itu udah lemah, tak berwawasan, suka ponteng meeting, membuat keputusan semdiri lebih baik berundur.

Kalau udh berkata tidak mahu keputerajaya (utk kuasa memerintah)lebih baik jadi badan dakwah saja. Buang masa saja mengundi pas.

Satu lagi...
Bila pemimpin udh berkata dmikian, bermakna itu lah kebodohannya. Mahu merobah undang2 tapi taak mahu berkuasa. Apa...ini kepalabapak dia punya malaysia ka? Senang2 suka hati mau robah undang2.

Menentang individu dari ulamak dari meneruskan kebodohannya dlm siasah bukan bermakna menentang kematangan agamanya dan keseluruhan agamawan.

Tanpa Nama berkata...

BILA BACA RANG UNDANG2 JENAYAH SYARIAH YG BARU DARI PAS ITU MAKA AKU BERPENDAPAT TAK PAYAH LAH NAK SEBUT DAN KEPOH2 KATA ITU HUKUM HUDUD SAMPAI ORG BUKAN ISLAM TAKUT MAU DENGARNYA DAN SAMPAI ORG2 LUAR PANIC.
APA SALAHNYA KATA RANG UNDSANG2 ITU CUMA PEMBAIKKAN SEDIKIT DARI YG HUKUM SYARIAH YG LAMA DAN BUKAN HUKUM HUDUD SEBENAR.

LIHAT...DISITU SAJA TIDAK MENUNJUKKAN KEMATANGAN BEBERAPA PEMIMPIN PAS YG MENGAKU ULAMAK DLM BERPOLITIK.

SEKARANG APA DAH JADI...
AYAM TAK DAPAT..TANGAN BAU TAHI

DGN PAKATAN MAU BERGADUH, PEMIMPIN2 DAN AHLI2 DLM PAS JATUH MENJATUH. MALAH DIBODOHKAN LAGI OLEH UMNO.

IrWrWs berkata...

Teruskan je TGHH.. kami sentiasa di belakangmu.. kami x spt mereka yg menyokong ug ala dsai dan lks..

Tanpa Nama berkata...

SEBAGAI PENYOKONG ADALAH DI NASIHATKAN TGHH MENGUNDURKAN DIRI DARI MENJADI PRESIDEN. TAK PERLULAH NAK TUNGGU DESAKKAN. TAK PERLULAH NAK TUNGGU BERAPA UNDI YG AKAN DITERIMA DARI PERWAKILAN KERANA PERWAKILAN BUKAN MEWAKILI PENGUNDDI2 KESELURUHANNYA. SUDAH TAHU PECAH MENANTI BELAH, APAKAH MASIH MAHU MENGEKALKAN TAMPUK KUASA? TAK PERLULAH NAK MENUNGGU MAHU MEMBETULKAN KESILAPAN ATAU CUBA MENAIKKAN RANGKING SOKONGAN SEMULA BARU MAHU MELETAKKAN JAWATAN...TAK PERLU...KERANA KEADAAN MAKIN PARAH. AKU HARAP JGN MENGGANGAP PANDANGAN PENGUNDI2 BAWAHAN INI SEBAGAI PERSEPSI SAJA, KERANA PERSEPSI BAWAHAN INILAH YANG AKAN MENENTUKAN NASIB PAS NANTI.

Tanpa Nama berkata...

Akupun dah mula tawar hati nak bagi undi pada sesetengah pemimpin2 PAS yg telah mengeluarkan kenyataan iaitu "tak perlu ke Putera Jaya...memertabatkan hukum hudud lebih utama".

Antaranya: TGHH, Datok Harun Din, Nik Abduh, Nik Amar, Ahmad Yaakub dan beberapa orang lagi.

Mereka2 ini sudah tidak mempunyai wawasan utk berkuasa. Jadi, bagi aku sesuatu yang membazir utk memberi sokongan pada mereka2 ini. Hanya pemimpin2 tertentu saja dalam pas yang akan aku bagi sokongan dalam PRU nanti.

p/s: Tanpa kuasa kamu orang nak gubal undang2 macamana. Main air liur saja ka???

Tanpa Nama berkata...

Orang seperti Wan Rosli inilah yang akan menghancurkan Pas,membodek sampai najis pada jubah Hj hadi pun dikatakn pewangi sebab terlalu wala!Padahal ramai yang sayagkan Hj Hadi tapi sisebabkan taknak langsung muhasabah diri dan tak mengku buat kesipang itulah menjadikan ramai yang cuba menasihati Hj Hadi bukan seperti Wan rosli yang menyokong mangbabi tuli.

Tanpa Nama berkata...

pas,tolong letak calon kt dun bebar n parlimen pekan...undi ak n friendz antra undi pas or undi rosak je..pkr ni time pru je pom pang pom pang..abih pru lumpuh..abuk tarak

Tanpa Nama berkata...

Saidina Abu Bakar ialah seorang tokoh korporat yang pandai bersyair manakala Sultan Muhammad al Fatih ialah seorang jurutera yang mendalami ilmu tasauf. Mereka diutamakan untuk menjadi pemimpin berbanding dengan Abdullah bin Abbas dan Hassan al Basri.

Tanpa Nama berkata...

ANTARA ADUN2 PAS YG AKAN TUMBANG DLM PRU YG AKAN DATANG IALAH NIK ABDUH, NAK AMAR, AHMAD YAAKUB, TGHH, MUSTAFA ALI, NASARUDDIN, TUAN IBRAHIM, HARUN DIN....

IrWrWs berkata...

Hahaha... x sabar aku nk tunggu pemilihan pas pusat yg bakal tendang barua2 penyokong tok sami penentang hudud..

IrWrWs berkata...

Cubalah korang senaraikn satu persatu kesalahan tghh berbanding lks.. korang jgn marah aku kerana taksub pd tghh kerana aku x marah pun korang nak taksub pd lks..

IrWrWs berkata...

Cubalah korang senaraikn satu persatu kesalahan tghh berbanding lks.. korang jgn marah aku kerana taksub pd tghh kerana aku x marah pun korang nak taksub pd lks..

Tanpa Nama berkata...

Bila pu;ak aku LKS ,merapu biar bertempat,kan dia tu cina ,kafir lagi,apa pulak kita nak taksub,Tapi dari segi bahas perckapan cuba kau isthiarkan apa perkataan LKS kata pada kawan dia dalam DAP seperti tok guru kau tu mengta kawan kita sebagai BARUA,ada tak?

IrWrWs berkata...

Kalau barua ditujukan kena pd tmptnya x salah pun.. sbg contoh sokong tok pekong tp dukbdlm PAS..
LKS kata hudud x sesuai dlm mesia dan ko pun sokong kan? Haaaa dah kena lah tu.. lks dan ko ingat mesia ni ciptaan tuhan lain ke yg boleh kata tak sesuai tuh.. sila jwb..

IrWrWs berkata...

Kalau barua ditujukan kena pd tmptnya x salah pun.. sbg contoh sokong tok pekong tp dukbdlm PAS..
LKS kata hudud x sesuai dlm mesia dan ko pun sokong kan? Haaaa dah kena lah tu.. lks dan ko ingat mesia ni ciptaan tuhan lain ke yg boleh kata tak sesuai tuh.. sila jwb..

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....