Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 18 Mei 2011

Pemilihan PAS : Salahuddin Tolak Tanding Timbalan Presiden

PETALING JAYA: Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub (gambar ) menolak pencalonan untuk bertanding jawatan timbalan presiden dengan alasan untuk memberi laluan kepada calon lain yang menurutnya lebih layak bersaing bagi kedudukan tersebut.

Bagaimanapun beliau yang turut layak bertanding bagi jawatan yang disandangnya kini berkemungkinan besar akan mempertahankan jawatan tersebut bagi penggal kedua selepas menang buat kali pertama pada pemilihan 2009.

"Bagi jawatan timbalan presiden saya merasakan calon lain lebih layak untuk memikul jawatan itu.

"Saya sendiri masih belum layak untuk bertanding di kedudukan itu," katanya kepada mStar Online di sini, Rabu.

Penolakan Salahuddin itu bermakna tinggal lima lagi calon lain yang disenaraikan layak bertanding pada pemilihan parti itu pada awal bulan depan untuk membuat keputusan sama ada akan menerima pencalonan mereka.

Lima itu ialah penyandang bagi jawatan berkenaan, Nasharudin Mat Isa; Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Datuk Husam Musa; Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak; Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Mohamad Sabu; serta seorang lagi Naib Presiden, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.

Mengulas mengenai pencalonan bagi jawatan naib, Salahuddin yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian berkata, beliau mahu melihat jumlah pencalonan yang diterimanya terlebih dahulu sebelum membuat sebarang keputusan.

"Saya perlu lihat dahulu jumlah pencalonan yang saya dapat. Daripada jumlah berkenaan ia akan memberi gambaran mengenai keyakinan perwakilan kepada saya.

"Ia juga sebagai pengukur kepada prestasi saya sejak dua tahun lalu memegang jawatan ini, kalau jumlahnya (pencalonan) memberansangkan, Insya-Allah saya akan mempertahankan kedudukan sekarang," katanya lagi.

Selain Salahuddin, 13 lagi calon lain yang layak bertanding bagi jawatan naib ialah Azizan, Husam, Mohamad, Nasharudin dan Tuan Ibrahim.

Datuk Mahfuz Omar (penyandang); Ketua Penerangan PAS, Idris Ahmad; Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak), Mazlan Aliman; Timbalan Pesuruhjaya Pas III Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah; Bendahari PAS, Dr Mohd Hatta Ramli; Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Dr Mujahid Yusof Rawa; Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Nik Zawawi Salleh dan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.Mstar

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....