Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 1 April 2014

Ahli Parlimen Kuala Terengganu Persoal Kos Baiki Stadium Runtuh

 Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Tengku Ahmed Shah

KUALA LUMPUR: Kerajaan Terengganu pimpinan Datuk Seri Ahmad Said digesa menjelaskan peruntukan sebanyak RM100 juta untuk membaik pulih Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin yang runtuh pada tahun 2009.

Ahli Parlimen Kuala Terengganu Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Tengku Ahmed Shah berkata, peruntukan membaik pulih stadium itu terlalu besar dan dengan peruntukan itu kerajaan mampu membina sebuah lagi stadium.

Katanya, runtuhan pertama dan kedua pada 2013 telah mengakibatkan RM40 juta peralatan elektrik termasuk generator telah dicuri walaupun stadium 24 jam dikawal oleh kakitangan keselamatan.

"Kenapa kos asal kedua dan bumbung runtuh berharga RM34 juta tetapi harga membaik pulih akan memerlukan sekurang-kurangnya RM100 juta?

"Adakah ini termasuk kos mengganti barang-barang letrik, lampu, generator yang telah dicuri dan juga harga kos membaiki padang bola dan trek larian yang tidak dijaga?"soal beliau dalam sidang media hari ini.

11 Februari lalu kerajaan negeri Terengganu menganggarkan sekurang-kurangnya RM100 juta diperlukan bagi membaik pulih stadium terbabit.

Dariada kenyataan itu, Raja Bahrin percaya jumlah peruntukan membaik pulih mungkin jauh lebih tinggi dari anggaran yang disebut iaitu antara RM150 juta hingga RM200 juta.

"Nampaknya dalam gesaan Pakatan Rakyat agar kerajaan berjimat dan bijaksana menguruskan perbelanjaan, kerajaan  masih membenarkan pembaziran berlaku,"katanya.

Sehingga hari ini, katanya kerajaan Terengganu masih berdiam diri untuk memberi maklum balas berhubung kontroversi stadium runtuh yang akan menerima peruntukan ratusan juta untuk baik pulih.Hrkh

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....