Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 17 Januari 2012

Video : Panas !! Penyokong Umno Menghentam Dan Mengutuk Pemimpin Mereka




Demonstrasi di perkarangan Surau Al-Jabbar diketuai Presiden Persatuan Peniaga Kecil dan Penjaja Melayu, Datuk Bahrim A. Razak.

Dalam ucapannya beliau yang mendakwa menjadi ahli Umno sejak tahun 60an mengutuk dan menghentam keras pemimpin Umno.Beliau berucap ketika demo membantah tindakan kerajaan memberi notis mengosongkan tanah mereka di Setapak.

Beliau mempersoalkan tindakan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin yang enggan memberikan hak milik kepada penduduk sebaliknya memberikan hak milik kepada Syarikat 59 INC Sdn Bhd.

Tindakan ini memangsakan penduduk Melayu dan 70 peniaga bumiputera yang membuka bengkel di sana sejak 1995.Paling menyedihkan Surau Al-Jabbar yang menjadi nadi aktiviti agama di situ juga akan dirobohkan.

Sebelum ini penduduk dah banyak kali pohon hak milik, jumpa dengan Zul Hasnan, Raja Nong Chik tapi tidak diberikan kerajaan atas alasan itu tanah lombong. Tapi bila pemaju mohon, dapat pulak.

Menurutnya, siri perjumpaan dengan Ketua Pengarah Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang ditetapkan pada 23 dan 27 Disember lalu dibatalkan.

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....