Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Jumaat, 27 Januari 2012

Gambar : Gempar !! Perdana Menteri Lari Lintang Pukang Dihambat Penunjuk Perasaan







Jangan terkejut,ni bukan kat Malaysia la bro tapi kat Australia.Lihat bagaimana Perdana Menteri Australia, Julia Gillard, dan Ketua Pembangkang, Tony Abbott, lari lintang pukang setelah dihambat penunjuk perasaan yang marah.

Peristiwa berlaku di sebuah restoran berhampiran bangunan Parlimen Agak agak korang berani ke penunjuk perasaan di Malaysia buat camni kat Najib...

Baca artikel penuh DISINI

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kita seronok bila melihat perkara sedemikian berlaku dan kita seronok betul seandainya perkara tersebut berlaku kepada manusia yang kita tak suka. Walau bagaimanapun kita perlu faham bahawa mereka yang kita tidak suka itu adalah Pemimpin Negara. Kita tidak suka sebab kita dengar ornag kata begitu, orang kata begini walhal kita sendiri tidak pernah mentafsirnya secara halus. Andaikan Pemimpin Negara tersebut adalah dikalangan keluarga kita nescaya, buruk macamana sekalipun kita tetap akan sokong dia. Itu adalah hakikat kehidupan yang semua orang tahu. Kalau kita tergolong dalam golongan yang bijak kita tak perlu menghasut orang buat kejahatan, buat benda yang boleh mendatangkan Konflik Ketenteraman Awam, cara yang paling senang ialah apabila tiba masa PRU kita pangkah saja orang yang kita suka. Kalau dia memang..menanglah, kalau dia kalah..kalahlah. Adakah disebabkan kita nak orang lain sokong ideologi kita maka kita hasut semua orang?

Tanpa Nama berkata...

Kat Malaysia tak mungkin tak akan berlaku, tambah pula kalau Ambiga yang anjurkan. sebab bila Ambiga anjurkan BERSIH, 99% orang Islam Melayu turut serta, manakala Cina dan India masing-masing 0.5%. Apa nak diherankan sebab orang-orang Islam Melayu Malaysia memang sepakat kata Ambiga betul. Kalau tak percaya cuba lihat 15 Tuntutan IFC(Suruhanjaya Antara Agama) yang didesak oleh Ambiga dan disokong oleh Orang Islam Malaysia. Ini bukan satu fitnah tapi buatlah semakan kalau tidak percaya. 15 tuntutan AMBIGA ialah:
1. Anak yang dilahirkan oleh ibu bapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
2. Orang bukan Islam yang memeluk Islam hendaklah diberi kebebasan keluar dari Islam tanpa dikenakan tindakan undang-undang.
3. Kes orang Islam yang keluar dari agamanya hendaklah dikendalikan oleh mahkamah sivil.
4. Perkataan Islam tidak perlu dicatatkan dalam mykad seorang Muslim.
5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki memeluk agama Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam.
6. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.
7. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk agama Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.
8. Orang-orang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seseorang yang memeluk Islam hendaklah diberi hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
9. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadah orang bukan Islam sebagimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
10. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
11. Bible dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
12. Pelajaran Agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar disemua sekolah.
13. Program-program berunsur Islam dalam Bahasa Ibunda sesuatu kaum hendaklah dihentikan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam Bahasa Ibunda masing-masing.
14. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
15. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia termasuk dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.

Tak ada nak terkejut punya sebab semasa Demo BERSIH kedua-dua Tok Guru Kelantan dan Terengganu ambil part sekali. So What!!!

Tanpa Nama berkata...

Nak buat macam mana dengan 2 komen di atas tu....mereka asyik dok kata sedap aje bila jilat kelentit Roswah.

Tanpa Nama berkata...

-yang suka belasah semberono macam tu siapa? samseng jalan kebun..
-Bersih adalah untuk pilihan raya yang adil tak sama dengan isu ifc.
- TGNA & TGHA tak pernah pulak terima isu2 ifc ...isu2 tu dah lama sebanarnya diorang tolak..
- siapa disebalik isu ifc, antara penyokong kuatnya ialah SIS yang ramai di dalamnya anak2 menteri termasuk anak bekas perdana menteri Tun M dan Tun abdullah.. ade ke dituduh TGNA&TGHA pulak..
-siapa yang kuat menentang hukum islam dari zaman sebelum merdeka sampai sekarang ni..yang hina hukum tuhan siapa? tiba2 nak cakap bela agama..NFC gimana?

Tanpa Nama berkata...

tak sudah sudah PAS sesat nak sebar fitnah ... PM lari lintang pukang ... betul ker lari lintang pukan.. atau hanya kelam kabut..tak berlari pun, yang berlari lari tu pengawal peribadinya sahaja dan tak ada pun lintang pukang walaupun kecoh .

pi tengok video dia kat youtube ..

otak songsang akibat di liwat oleh fahaman sheikh anu war al juburi ..

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....