Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 20 Disember 2011

Video : Adam Adli,Mahasiswa Yang Turunkan Bendera Najib Hampir Ditumbuk




KUALA LUMPUR, 19 DIS: Mahasiswa Universiti Pendidikan Sultan Idris Adam Adli menjadi sasaran seorang yang marah dengan tindakan pelajar itu menurunkan bendera dengan gambar Datuk Seri Najib Tun Razak di ibu pejabat Umno Sabtu lalu.

Adam yang mengetuai Legasi Mahasiswa Progresif dilaporkan menurunkan bendera itu seketika Sabtu lalu sebagai membantah keputusan kerajaan untuk meminda dan bukan memansuhkan Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971.

Kekecohan berlaku petang tadi apabila Adam diiringi oleh wakil Solidariti Mahasiswa Malaysia, membuat laporan polis di Bukit Aman tiba-tiba diserbu oleh seorang yang tidak dikenali.

Adam ke Bukit Aman untuk membuat laporan polis selepas mendakwa beliau menerima ugutan setelah insiden Sabtu lalu.

Lelaki itu cuba menumbuk Adam tetapi beliau berjaya diselamatkan oleh rakan-rakan mahasiswa itu.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

menonton rakaman maki hamun pemuda UMNO tu saya lantas terfikir, depa ni pemuda UMNO ke keturunan samseng melayu. Kita kena faham sejarah. AUKU tu sememang nya ditentang mahasiswa sejak ia di kuatkuasakan dulu. Soal menurunkan bendera haji Najib tu kena lihat dari perspektif yang berkenaan. Mahasiswa tu menentang AUKU bukan umno. Awat yang pemuda umno tunjuk samseng pulak. Dah la tunjuk samseng lepas tu bertaqbir ......alasan apa mereka bertaqbir tu. mempertahankan haji najib bukan jihad. tapi itulah pola pemikiran pemuda umno. sedih tengok melayu sesama melayu macam nak berperang tadi. Ditahun 1970an dulu mahasiswa pun menentang AUKU dan berbalah dengan pemimpin Melayu. Masa tu Tun Mahathir menteri pelajaran. Tapi pemauda UMNO masa tu lebih bijak dan tidak bercakap macam si bujal tadi tu. Nak tampar nak ludah sesama melayu.

Tanpa Nama berkata...

Baru turun bendera Najib, UMNO dah rasa sakit, belum turun bendera UMNO lagi. Yang dia orang guna polis suruh lanyak peserta Bersih 2.0 tak pula mereka sakit.

Aku doakan UMNO/BN tumbang di dalam PRU13. Semoga PWTC terpaksa dilelong kerana UMNO tak cukup duit nak bayar balacinya.

Tanpa Nama berkata...

Muka mamat tu macam samseng saja. Memang begitulah kehendak Najib Altantuya. Masa dia jadi ketua pemuda umno dulupun dia telah menerapkan budaya samseng!

Tanpa Nama berkata...

abis yg dok rampas PERAK tu n than bw keluar speker PRAK yg sah tu x kurang ajar ke namanya..???nk surh yg muda hormat yg tua tp yg tua lg kurg kurg ajar..huhuhu..sampi la buat bodo jer x de pn rasa nk minta maaf...

Tanpa Nama berkata...

blog ni blog pembangkang ker? erm.. sejujurnya, jika pembangkang amik alih malaysia, akan musnah la malaysia ni.. sedangkan parti sendiri x boleh uruskan, xpayah la bermimpi disiang hari nak tadbir malaysia.. shame on you pembangkang.. on your face.. =)

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....