Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 11 Oktober 2011

Panas !!! Bob Lokman Ceritakan Pengalamannya Ditahan JAIS

Bob memulakan ceritanya :

Menurut beliau apabila selesai sahaja menyampaikan tazkirahnya, beliau didatangi oleh seorang Pegawai Pejabat Agama sambil diiringi beberapa orang penguatkuasa (ada yang berambut merah katanya). seterusnya Pegawai itu menerangkan bahawa beliau telah melakukan kesalahan. "Apa kesalahan aku?". tanya bob."Encik didapati menyampaikan tazkirah tanpa tauliah dan ini melanggar perintah sultan". ujar Pegawai tersebut.

Bob yang pada mulanya hanya mendengar kata2 dari pegawai itu terus menjawab "Dulu waktu aku jahat, korang buat tak tahu jer... sekarang bila aku nak jadi baik dan nak ajak orang buat baik, korang tahan-tahan aku pulak... jadi kalau korang nak tangok aku jadik jahat balik korang datang dekat sini, biar aku tunjukkan". ujar bob. "waktu nie aku tengook sumer kecik jerk..." bob bagitaw aku.....hi3"

Aku sanggup mati malam nie untuk pertahankan Islam, kalau korang pun nak mati jugak datang sini, tapi aku tak tau laa korang nak mati kerana apa". ujar bob lagi dalam keadaan seorang pun tak berani mendekatinya.

ada sorang pakcik tue cakap "Pertama kali saya tengok pegawai pejabat agama kena maki dengan orang" ujar bob kepada aku.

Adegan seterusnya ialah dibalai polis dimana beliau menyambung "Tazkirahnya" sehinggakan semua senyap tak terkata apa dan akhirnya beliau balik kerumahnya."Esok (hari ini) aku akan bagi tazkirah di sebuah surau di Batu Caves plak, ko tengok laa esok pegawai mana plak yang akan kena "tazkirah" dengan aku". ujar bob di akhir perbualan.

Harapan kita semua semoga abang Bob Lokman tabah dan cekal dengan ujian ini....Takbir!!!!

7 ulasan:

umaru berkata...

JAIS NI BUTA BABI KA BUTA KAYU?

Tanpa Nama berkata...

bukan buta mata buta hati sebab orang pejabat agama la ni macam tok arab pi bangkok ni arab saudi di pakai serban pi bangkok dia telanjang bulat kalah siam kalaulah siam tu kaya disepak habis tok2 arab tu

Tanpa Nama berkata...

Apa yang mendukacitakan, akhir-akhir ini lahir golongan disebut Rasulullah SAW sebagai Ruwaibidhah, golongan sebenarnya tidak berilmu tetapi dilihat berilmu, tidak berkelayakan tetapi cuba menonjolkan diri.

Alangkah baiknya Saudara Bob join Tabligh, dapat juga merasa ziarah pintu ke pintu, sesekali kena maki dan sebagainya - tak apa semuanya Kerana Allah bukan kerana politikus, Wallahualam

cityiklan berkata...

tertanya-tanya juga kenapa jaid menahan beliau..
hmmm...


1. Laman Iklan Percuma Malaysia Terbaik!
2. Malaysia Blog Directory!
3. Sistem Andaforex
4. Laman Iklan Percuma Singgahiklan!
5. Greatest Free Advertising Malaysia
6. Laman Iklan Online Malaysia
7. Iklan Percuma Online Internet Di Malaysia
8. Story Blog
9. Free Download Movies Blog

Tanpa Nama berkata...

ini lah gara gara alim ulamak yang menjual agama untuk kepentingan hawa nafsu kuasa kemegahan akibatnya ramai yang murtad dan jadi ustaz jahil membodoh2kan orang islam yang sedia dibodohkan

Tanpa Nama berkata...

ini lah gara gara alim ulamak yang menjual agama untuk kepentingan hawa nafsu kuasa kemegahan akibatnya ramai yang murtad dan jadi ustaz jahil membodoh2kan orang islam yang sedia dibodohkan

Tanpa Nama berkata...

kalau tak ada JAIS aku rasa lama lama negara ini bakal jadi macam negara libya.apa taknya boleh bumuh pemimpin dan jenazah pula dipersenda senda pula.ini gara gara ulamak menanam kebencian antara sesama umat.menghina pegawai yang dilantik oleh pemerintah pula satu kebangaan.ajaran sesat mudah merebak.fitnah berleluasa dan disebar ditempat yang mulia maka fitnah itu nanti kelihatan cantik dan indah.memang kejam merekaitu terhadap agama Allah tanpa mereka sedari atau kamu memang bersedia tempah neraka.kamu yang bersongkol dengan pendusta2 agama ini macam pasukan penjajah jepun yang kelakuannya sama saja iaitu merogol orang bergilir2 bila ada kesempatan.dari yang laMA BERSERBAN HINGGA BARU SEBULA DUA BERSERBAN DAN YANG TAK BERSERBAN MENYERANG SESAMA ISLAM TANPA BELAS KASIHAN.YA ALLAH SELAMATKAN LAH UMAT INI.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....