Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 20 September 2011

Video : Rumah Mat Sabu Diserang !!!




SHAH ALAM 20 SEPT : Kediaman Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu cuba dibakar individu yang tidak dikenali tengah malam tadi.

Bagaimanapun tiada sebarang kecederaan dilaporkan dan hanya pagar rumah terbakar dipercayai akibat balingan bom petrol.

Anak perempuan Mohamad, Nurul Huda, 27 menceritakan kejadian tersebut yang berlaku kira-kira jam 12.30 tengah malam itu.

Beliau mendapat panggilan telefon dari jirannya dan kelibat dua lelaki yang melarikan diri ke jalan utama, sejurus sebelum pagar rumah itu dijilat api.

"Saya terkejut turun bawah tapi api dipadam jiran saya, pagar dah dibakar. Jiran saya kata dia nampak sebelum itu dua lelaki berlari arah jalan besar, selepas mereka berlalu baru nampak pagar terbakar," katanya kepada TV Selangor.

Menurut Nurul, kira- kira lima jiran membantu beliau sebelum kedatangan polis, setengah jam kemudian.

Nurul yang juga seorang peguam bersama polis menjumpai sebuah bekas plastik yang separuh cair dipercayai menjadi bekas minyak tersebut.

"Disyaki minyak bercampur petrol. Saya nampak tong plastik selepas terbakar..macam tong isis minyak. Menurut polis tong itu tong racun serangga," jelasnya.

Nurul yang tinggal seorang diri kerana keluarganya berada di Pulau Pinang menyatakan keluarga Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu telahpun mengambil langkah bersedia selepas bapanya menerima SMS ugutan beberapa minggu lalu.

"Sebenarnya kami sekeluarga dah berhati-hati sejak terima sms ugutan. Ayah ada terima sms nak bagi asid kepada mak dan saya," katanya

Pada 8 September lalu, Mohamad mendakwa menerima SMS ugutan daripada daripada individu tidak dikenali yan mengancam mahu menyimbah asid terhadap isteri dan anak perempuannya.

Beliau menyifatkannya sebagai ancaman berat yang diterimanya berpunca daripada laporan Utusan Malaysia pada 27 Ogos berkaitan Mat Indera, tragedi Bukit Kepong dan sejarah kemerdekaan yang didakwa memfitnahnya.

SMS ugutan tersebut berbunyi,

"Awak memang patut bertaubat. Cakap tanpa fakta... Awak pembohong, mulut celupar. Mungkin awak tak serik, jangan sampai ada masa akan (di)simbah asid ke atas isteri dan anak perempuan awak.

"Batalkan segala debat. Sejarah adalah fakta bukan untuk didebat. Yang pasti awak putar alam."TVS

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah Ya Tuhanku, Kau laknatlah puak munafik/pengecut ni dan juga sekutu2 mereka. Kau gagalkanlah segala perancangan jahat mereka untuk menganiaya pemimpin kami Ya Allah. Kau kembalikanlah segala kejahatan tu kepada mereka Ya Allah. Amin Ya Rabba 'Alamin.

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT berkata...

Aminnn....

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....