Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 1 Jun 2011

Video : Wacana Sinar Yang Melibatkan K . Pemuda Pas Dan K . Pemuda Umno



Lagi Video DISINI


SHAH ALAM, 1 Jun: Forum yang menemukan dua tokoh politik muda daripada PAS dan Umno serta ahli agama sepakat menolak politik fitnah yang menjadi punca keruntuhan sesebuah kerajaan dan tamadun.

Bercakap dalam forum itu, Ketua Pemuda PAS pusat Ustaz Nasrudin Hassan Tantawi menjelaskan bahawa fitnah itu lebih dahsyat daripada membunuh dan sekiranya ia dilakukan akan menyebabkan berlakunya keruntuhan dan kekacauan dalam masyarakat serta menjatuhkan nilai sesebuah tamadun bangsa.

Bercakap dalam forum yang sama pengerusi pemuda Barisan Nasional yang juga Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin bersetuju dan menambah bahawa fitnah bukan sahaja dilakukan terhadap individu tatapi juga sesebuah masyarakat atau kerajaan yang mana akan menimbulkan stereotaip-stereotaip negatif dan akhirnya menimbulkan perjudis terhadap sesuatu kelompok.

Bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin berkata dalam forum yang sama, fitnah adalah satu senjata yang tertua yang pernah digunakan manusia sejak berabad lamanya.

Beliau juga turut mengecam tindakan ahli agama yang dipergunakan serta akur dengan tuntutan ahli politik yang menjejaskan kredibiliti sebagai ahli agama.

"Agama boleh menjadi madu dan penawar bagi membetulkan arus dalam politik tetapi ia juga boleh menjadi racun dan menyebabkan kacau-bilau jika disalahgunakan.

“Manusia melakukan fitnah kerana ingin bersaing dan mahu mewujudkan pengaruh.

"Golongan yang mempunyai kuasa pula ingin terus kekal di atas dan menggunakan fitnah untuk menumpaskan pesaing mereka.

“Sebab itu, agama perlu berada di atas politik dan bukan parti politik yang berada atas golongan ulama supaya mengeluarkan fatwa yang sesuai dengan kehendak mereka,” jelas beiau dengan semangat dan mendapat tepukan gemuruh daripada hadirin.Hrkh

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....