Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Ahad, 10 April 2011

Sidang Media DS Anwar : Wartawan Sarawak Tegur Sikap Pemberita 8TV

Sidang akhbar Anwar mengenai prospek kemenangan PR di Sarawak diganggu soalan tak masuk akal

KUCHING: Gelagat seorang pemberita wanita( gambar kiri ) dari stesen penyiaran 8TV yang bertanya soalan berkaitan jam tangan Omega pada sidang media Datuk Seri Anwar Ibrahim di Hotel Continental di sini, petang ini, mengundang kemarahan wartawan akhbar Sarawak.

Seorang wartawan akhbar Sarawak itu memintas dan menegur pemberita penyiaran berkenaan kira-kira jam 2.30 petang dengan menyatakan sidang media itu berkaitan isu Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak.

“Lebih baik tanya isu pilihan raya dan manifesto Pakatan Rakyat. Bukannya dengan bertanyakan soal-soal seks yang tidak masuk akal,” kata wartawan akhbar Sarawak itu sebelum disambut tepukan wartawan lain.

Sarawak memiliki banyak akhbar tempatan yang hanya berpangkalan di negeri itu, kebanyakannya dikawal regim Taib Mahmud tetapi mereka dipercayai mula berpaling tadah.

Pemberita penyiaran itu dilihat cuba mengheret isu video fitnah berbanding perkembangan PRN Sarawak hingga meresahkan puluhan wartawan lain.

Beliau dipercayai diarah pihak atasannya supaya bertanyakan soalan itu kepada Anwar bagi menggembar-gemburkan isu video fitnah yang tidak mendapat perhatian rakyat Sarawak.

Anwar pada sidang media itu menyifatkan soalan berkenaan jam tangan Omega itu membuktikan media arus perdana tidak putus-putus mencari jalan merosakkan reputasinya.

“Untuk apa saya menjawab soalan-soala ini (isu video fitnah)? Bukankah Azizah (isteri Anwar) sudah mengadakan sidang media berkenaan perkara ini?

“Inilah cara Barisan Nasional (BN) memperkudakan media dengan soalan yang tidak berkenaan,” kata Anwar yang kelihatan sedikit berang dengan soalan itu.Keadilandaily

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kesian tengok "Anu Dalam Bontot" terpaksa mengelak soalan wartawan.

Dah terjerat dgn soalan pastu nak kaitkan media dgn UMNO plak dah.

Tu la... lain kali jgn masuk jerat. Jerat tak pernah lupakan pelandok.

Kan dh terpaksa poosing sana sini.

Tunjuk aje jam tu kalau ada... habis cerita. Kalau org tak minta pun tunjuk jer jam tu.

Salah ke kalau dia tunjuk jam tu? Kan dia dh kata dlm PC jam tu ada dlm simpanan.

Walaupun jam tu tak releven ke... atau wartawan takde hak nak tanya ke... tunjuk jer jam tu (kalau ada ler... hehehe)

Langgar hukum Allah ke kalau tunjuk jam tu???

tak payah nak poosingh lagi...

berjuta-juta rakyat Malaysia tgh dok perati gelagat "Anu Dalam Bontot" cuba mengelak... hehehe

Tanpa Nama berkata...

Berjuta pale bapak kau!!!hanya puak umno haramjadah je yg percaya.spisis manusia dibesarkan dgn duit haram!tu sb otak mcm haprak najis babi.

Tanpa Nama berkata...

Dari Tanpa Nama kepada Tanpa Nama:

Lu ingat orang tu bodo serupe lu ke? Dia tau la apa dia buat. Siapa lu mau ajar dia? Orang sibuk nak mengundi, lu sibuk pasal jam..Wa doakan tuhan buka hati lu. Moga jadi lebih cerdik satu saat nanti.

Tanpa Nama berkata...

mamat sokong APCO dah bersuara backup betina wartawan sial tu.

azmie berkata...

soklan sekz dari wartawan seksi. ok la tu. cuma dia silap org, jam tu bukan ke malaon datok t yg simpan?

Tanpa Nama berkata...

Bolo puny press... Lu patut tanya ini macam... punya soalan
1. Pakatan menang... betul ka semua MP akan lompat ke Pakatan Rakyat..
2. 16 September sebenarnya 16 APRIL 2011..
3. Benarkah Kerajaan Pusat BN akan runtuh kerana semua MP dari Sarawak lompat ke parti Pakatan Rakyat selepas Sarawak Election..
itu punya soalan pun mau ajar ka...

Tanpa Nama berkata...

Teringin benar nak mendengar jawapan dr Anwar.Susah sangatkah?Kalau ada simpan jam tu,jawab saja ada.Habis cerita ..hehe.

Tak perlu jawab dgn pertanyaan "polis ada minta?"

Org yg bahlol tak mau terima hakikat bahwa kes video anu tu dianggap ISU besar.Maklumlah bakal PM perlu dilihat bersih lagi putih.

KRT TAMAN CAHAYA MASAI berkata...

budak UMNO memang bangang.....

Tanpa Nama berkata...

NAJIB BERSIH KE????

Tanpa Nama berkata...

UMNGOK dah xade idea untuk masukkan DSAI dlm penjara huahahahaha hanya Mahathir je yg berjaya masukkan DSAI dlm penjara sbb Mahathir lebih bijak dri pemimpin UMNGOK selepas beliau hahaha padan muka UMNGOK.... UMNGOK terus UMNGOK

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....