Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 30 November 2010

Video : Ucapan Tok Guru Nik Aziz Di Persidangan Menteri Besar Dan Ketua Menteri Pakatan Rakyat


Permuafakatan yang ikhlas dan saling hormat menghormati matlamat dalam agama yang dianuti dalam memperjuangkan hak rakyat oleh Pakatan Rakyat menyebabkan Umno berasa iri hati dan melakukan apa saja untuk merobohkan ikatan teguh antara PKR, PAS dan DAP.

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat berkata Umno cuba melaga-lagakan parti dalam Pakatan Rakyat dengan mendakwa PAS sebagai alat DAP.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya di persidangan Menteri Besar dan Ketua Menteri Pakatan Rakyat di Shah Alam pagi tadi.

"Saya nak tanya....adakah Umno alat MCA? Pas mendekati DAP berlandaskan Islam dan membawa Islam ke dalam DAP dan pendekatan ini ditterima baik oleh DAP.

Bolehkah Umno bercakap berkenaan Islam kepada MCA..ataupun MIC? Tidak boleh sebab dia sendiri (Umno) tidak ada penerapan Islam!" kata beliau.

Menurut Nik Aziz lagi, Islam tidak menyatakan apa-apapun berkenaan bangsa kerana dalam Islam semua manusia adalah bersaudara. tidak kira samada mereka beragama Islam ataupun bukan islam.

Beliau mengambil; contoh expo Cheng Ho yang dianjurkan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Kelantan baru-baru ini telah mendapat sambutan yang memberangsangkan dari pelbagai kaum terutamanya kaum Melayu dan Cina.

Di Expo tersebut, ujarnya, kaum Cina dan Melayu turut mengambil bahagian dan saling membantu menjayakan expo terbabit tanpa sebarang perasaan wasangka atau was-was walaupun ia dianjurkan bai eraikan seorang tokoh sejarah dengan bertemakan Islam.

Oleh itu,katanya kesimpulannya adalah Umno merupakan penyebab utama semua masalah di negara ini yang menyebabkan berlakunya kekacauan berkaitan kaum dan agama.

"Kerana kekacauan sebeginilah ulama Umno dahulu keluar Umno dan menubuhkan PAS, itu sejarah!" ujar beliau lagi.

Nik Aziz juga mengambil contoh bencana banjir di Kedah yang baru berlaku baru-baru ini untuk menunjukkan topeng kejahatan Umno yang cuba mempergunakan kesempatan mempolitikkan keadaan ketika itu.

Menurutnya, Sultan Kedah yang merupakan juzuk mewakili seluruh kerajaan telah turun padang melawat kawasan dan mangsa banjir, namun dua menteri Umno cuba memburukkan kerajaan Pakatan dengan mendakwa kerajaan Kedah 'lepas tangan' semasa banjir.

Ini, tegasnya jelas menunjukkan bahawa mereka langsung tidak mempedulikan dan menghormati sistem raja melayu asalkan matlamat mereka mahu memburukkan kerajaan Pakatan Rakyat berhasil.TVS

2 ulasan:

tungkaran hati.blogspot berkata...

Perjuangan PAS tanpa DAP dan PKR saja yang dapat memertabatkan Islam dan Ketuanan Melayu dinegara ini.

Tanpa Nama berkata...

PAS perlu tidak sahaja bersama dengan DAP dan PKR malah dengan seluruh rakyat Malaysia. Tiada gunanya PAS memerintah secara total, namun rakyat enggan bekerjasama untuk mendaulatkan Islam.

Ketuanan Melayu? Sorry, PAS secara majoritinya tidak 'Mesra UMNO' jadi kami enggan menerima aspirasi Ketuanan Melayu (Ketuanan UMNO). Namun Kedaulatan Raja-Raja Melayu yang pasti akan dipangku erat sebagaimana yang termaktub di dalam perlembagaan.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....