Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 8 Oktober 2009

"Pengkhianat" | Muhyiddin di cabar berdebat dengan Anwar






Pemuda Pakatan Rakyat menggesa Muhyiddin Yassin menyahut cabaran Ketua Umum Keadilan Anwar Ibrahim untuk tampil berbahas mengenai tuduhan Timbalan Perdana Menteri kononnya Anwar pengkhianat Melayu.

Ketua Pemuda Keadilan Samsul Iskandar berkata Anwar telah bersetuju perbahasan itu diadakan pada Jumaat ini di Bagan Pinang dan berharap Muhyiddin membuktikan kewibawaannya untuk hadir berdebat atas tuduhan yang dibuatnya.

Samsul bersama pemimpin sayap pemuda PAS dan DAP petang tadi menyerahkan jemputan kepada Muhyiddin untuk turut berdebat supaya rakyat boleh dimaklumkan keadaan sebenar di sebalik tuduhan pengkhianat itu.

“Kami merasakan sudah tiba masanya rakyat diberi peluang dan peranan yang sebenar menghayati proses demokrasi sepertimana tercatat di dalam perlembagaan negara.

“Kami juga yakin program debat ini akan menjadi satu panduan serta bimbingan pendidikan politik yang sihat di negara ini dan dalam pada masa yang sama dapat mewujudkan suasana pilihanraya yang bebas, aman, adil dan harmoni serta membina ketemadunan bangsa Malaysia,” kata Samsul.

Dalam pada itu, beliau berkata debat itu memberi peluang kepada Umno BN memperlihatkan keikhlasan dan kejujuran pemimpinnya.

“Kami yakin dan percaya bahawa kepimpinan tertinggi Umno Barisan Nasional akan merebut peluang ini untuk memperlihatkan kebenaran usaha gigih mereka.

“Justeru, kami ingin melihat sejauh mana keberanian Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk menyahut cabaran debat terbuka ini,” katanya,

Tambah beliau, sekiranya Muhyiddin enggan menyahut cabaran ini, ia menambahkan lagi kelesuan rakyat terhadap Umno .

Beliau berharap Umno Barisan Nasional akan memberi keputusan dalam masa terdekat dan jelasnya perdebatan yang diadakan adalah mengikut format ala perdebatan harga minyak secara terbuka yang diadakan terdahulu pada 16 Julai 2008.

“Kita mengalu-alukan mana-mana media elektronik untuk membuat secara langsung liputan termasuk juga media web untuk membuat liputan tersebut. Kita akan dapatkan khidmat tokoh akademik dari Universiti Kebangsaan Malaysia sebagai moderator supaya ianya benar benar di anggap bebas". katanya TVA

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....