Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 31 Mac 2015

Penjelasan Berkaitan Kubur Almarhum Tok Guru Nik Aziz Yang Dipagar


Makluman Berkaitan Kubur Al Marhum Ayahanda

Ada sebaran dan viral gambar kubur al Marhum ayahanda yang dipasang binaan pagar bertutup dan telah menimbulkan persoalan ramai.

Saya mohon menjelaskan bahawa binaan itu telah dibina oleh individu penduduk kampung dan murid ayahanda tanpa pengetahuan pihak kami keluarga. Tujuannya baik, iaitu untuk mengelak beberapa perbuatan bidaah yang bertentangan ajaran Islam yang suci oleh beberapa individu 'jahil dan rosak hati' yang datang dari luar seperti mengambil tanah untuk tujuan 'berkat' yang hakikatnya adalah 'sesat'.

Walau bagaimanapun pihak keluarga tidak setuju dengan binaan tersebut dan kami sepakat bahawa ia diletakkan dengan status 'sementara' atas maslahat di atas. Ia akan dipindahkan dalam tempoh terdekat insya Allah.

Kubur al Marhum ayahanda rahimahuLlah akan kekal dengan sunnah nabawiyah. Tanpa binaan selain batu nisan.

Mohon maaf dan terima kasih atas perihatin semua.
Terima kasih.
Nik Mohamad Abduh bin Nik Abdul Aziz
Anakanda.

SUMBER : FB Nik Abduh

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang nak ambil berkat hakikatnya sesat adalah org Pas. Takkan org umno pula. Hakikatnya ramai org pad taksub sbb itulah blh terima ketua buat fitnah dan cakap org sendiri barua

Tanpa Nama berkata...

Salah tu. Orang yg tak mengaji macam UMNO.

Kuda Perang berkata...

Ya betul.. org yang xmengaji..

Tanpa Nama berkata...

betul orang UMNo terutama generasi muda amat kureng ngaji. Ada masjid yang kosong orang mudanya terutamanya kubu kuat UMNO. maaf.

Unknown berkata...

Sya kerja di Taichung Taiwan 4 THN 5 bulan. dlu Amat trsiksa Majikan gak baik Tiap hari di marahin kerja terus 24 jam jarang istrahat. waktunya tidur mlm Kerja sampe subuh pgi apalagi libur sekolah sibuk masak" boro" bisa istrirahat, pokoknya kerja.. kerja truss... jd TKW Bikin kapok tersiksa batin 4 THN lebih., kebetulan wktu itu ada teman Q kenal namanya Mbah Suroto di facebook, awalnya sya ikut-ikutan melihat temanku, ternyata setelah kubuktikan hasilnya memang luar biasa..!! katanya sering di bantu sm beliau. ternyata dia seorang guru spritual Pesugihan Anka Togel 2D sampai 6D dan Pesugihan Dana Ghaib , tp sya beranikan diri coba telpon beliau. dan sya memilih Pesugihan Dana Ghaib nya. Alhamdulillah benar2 terbukti nyata hasilnya, sya di Taiwan bisa pulang ke indonesia degan selamat jg dah Alhamdulilah..  jika sampean minat ingin tlpn beliau ini nmr nya +6282291277145 smg bisa di bantu sprti sya. Amin...

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....