Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 13 Ogos 2014

Video : Exco PAS letak jawatan jika Khalid lantik Exco dari Umno

Exco Agama Sallehen Mukhyi hadir di Bangunan SUK, Shah Alam

Exco PAS Selangor tidak akan teragak-agak meletakkan jawatan jika Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim melantik exco baru daripada Umno.

Exco Agama Sallehen Mukhyi berkata, tidak timbul isu pelantikan Umno dalam kuasa eksekutif negeri, sebaliknya hanya mereka berempat akan membantu Khalid menjalankan pentadbiran seperti biasa.

"Umno tidak timbul. Kalau Umno ada dalam barisan exco PAS akan keluar. Dia (Umno) bukan kerajaan," katanya ketika ditemui pemberita di lobi Bangunan Setiausaha Kerajaan (SUK) di Shah Alam, hari ini.

Semua empat exco PAS hadir ke SUK seperti biasa untuk menghadiri mesyuarat exco jam 10 pagi ini walaupun pemimpin DAP dan PKR malam tadi meminta mereka memboikot mesyuarat itu tanda solidariti terhadap pemecatan exco DAP dan PKR.

Exco Iskandar Abdul Samad dilihat tiba seawal jam 7 pagi bagi mengelakkan diserbu wartawan.Kemudian, diikuti Dr Halimah Ali kira-kira jam 9.30 pagi, Dr Ahmad Yunus Hairi lima minit kemudiannya, dan Sallehen yang terakhir.TMI


13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cerdik kan...tu cara org checkmate

Tanpa Nama berkata...

Mmg cerdik sunguh PAs..17hb ni..kputusan PAs ialah sokong khalid..tapi tak akan UG dgn Umno...khalid dah ada 15 +12+ 1= 28..dah bole memerintah. Pas tak ug dg umno pun...tak kluat PT pun...umno still pbankang.....di selangor..cerdik tak PAs..!! Masalahnya rata rata rakyat dah jijik tgk PAs...antara umno dan pas...umno dah tntu seleweng...tapi pas dlm diam pun nk jdi umno juga...sesuai sgt Pas ni diberi...khaaituih...!!@

Ridd berkata...

TAHNIAH Akhirnya cita2 mereka yg inginkan PR jatuh di N.Selangor tercapai.

Jika ini cara kepimpinan PAS memimpin. Bangsa Cina Dan India akan hilang kepercayaan pada parti ini. Mereka beri kepercayaan atas dasar2 parti PAS. Hakikatnya hari ini PAS sudah memusnahkan kepercayaan itu.

Sejarah PAS bermula bersama UMNO, walaupun PAS keluar dari gabungan kesetiaan pada UMNO masih utuh dan kuat. Apa yang berlaku di N.Selangor, sewajar nya mereka harus berganding bahu bersama PR tapi ini tidak berlaku. Disini kita boleh melihat pengangan PAS di dalam politik. Antara kita suka atau tidak tapi kita haruslah berpengang pada janji dan kesetiaan. Harus ingat khalid bukanlah jaminan untuk Selangor maju. Tidak ada parti yg akan mengenakan tindakkan sekiranya ia boleh menjejaskan parti tersebut.

Sejarah PAS berulang kembali dalam politik negara, Ia adalah sebuah parti politik yang tidak bertamadun walaupun dikalangan mereka paling ramai yang berpendidikan tinggi kalau ingin dibandingkan dengan UMNO.

TAHNIAH BUAT PAS

PAS BADUT umno SELAMANYA.

TAHNIAH

Tanpa Nama berkata...

Pas lebih cerdik dari pkr..terbalik exco pas..Kami respect anda..pkr punya angkara habis pas plak yg korg maki..!!

Ridd berkata...

Tu tak cerdik namanya.... tu perbodohkan parti. Dan itu bukan maki tapi itu kenyataan politik PAS dulu dan selamanya.

Tanpa Nama berkata...

Saya nak tengok berapa lama Khalid boleh tadbir Selangor dengan hanya 4 exco. Saya juga nak tengok betul tak exco PAS ni akan lawan Khalid bila Khalid terpaksa lantik wakil UMNO sebagai exco.

Lawak juga bila exco PAS kata UMNO tak ada hak dan UMNO adalah pembangkang. Bodoh dan tolol kenyataan ni. Kamu tak sedar ke bila Khalid jumpa Sultan dia kata ada sokongan dari PAS (tak pasti lagi) 15 kerusi, BN 12 kerusi dan dia sendiri satu kerusi - jumlah 28. Kalau UMNO tak sokong Khalid, Khalid dah tak cukup kerusi untuk jadi MB. Jadi bila kamu kata UMNO tak perlu, sudut mana kamu lihat...

Bodoh. Bodoh

Tanpa Nama berkata...

Apa pun terjadi, kita akan dapat mengenali siapakah yg sebenarnya bersama parti 'syaitan yang di kenali'.

Jangan risau.... rakyat tetap ABU!

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya yang membuat PAS tak cerdik adalah pemimpin2 PAS bertaraf ulama, lambat respon sehingga exco2 PAS terpaksa cover keputusan pemimpin atas.
Wahai kepimpinan PAS, jangan lihat sokongan pengundi2 di Trengganu,Kelantan,Kedah dan Pahang itu majoriti Melayu,. Tengok betul2 kat Selangor mcm mana Dr.Siti Mariah dapat undi yang tinggi, siapa yang beri undi?...Melayu kah yang ramai kat situ!..
Tanpa muafakat dalam PR usah mendabik dada lah wahai kepimpinan PAS untuk menang dikawasan campuran dan dan tak akan menang tanpa PKR dsn DAP.

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik aku tak daftar lagi jadi ahli PAS....parti baghal bodoh piang bertingkat2.....PRU14 PAS pasti bungkus dgn Kelantan2 pun bungkus....selamat membayar GST .....rumah mahal pindahlah kehutan, ayam mahal makanlah katak , lipas pun ada free je.....

Tanpa Nama berkata...

hantam saja lah labu...orang lain bukan onah orang lain yg dihantam...

Tanpa Nama berkata...

tan sri muhyidin 2-3 hari lepas dah sebut, umno melalui 12 wakilnya akan sokong TsKi tanpa syarat! ini bermakna umno tak kesah macam mana tski nak bentuk kerajaan negeri walau dgn 4 exco pas sahaja pun. yg penting, jangan jatuh kat pkr/dap

Tanpa Nama berkata...

Kalau lantik ameno jadi exco baru nak letak jawatan.....makna nya pas telah menyerah negeri selangor pada ameno la! Tak sangka Pas bacul sampai demikian rupa.......... Tahu tak lebai lebai Pas bahawa Kerajaan PUKI hanya memerlukan 4 exco untuk tadbir selangor. Ye saya tahu Exco Pas akan dapat PUKI dan tak munkin lebai lebai ni menolak puki. Munkin mereka akan buat kensuri kesyukuran puki atas nama rakyat s'ngor. Parti Islam mesia, terbaik!

cucu mamak kutty berkata...

,ulamak2 pas ni bongkak

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....