Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 8 Februari 2014

Antara Contoh Pemikiran Sempit Macai ' UMNO '


Bina jalan, sekolah dan lain-lain adalah tanggungjawab mana-mana parti yg membentuk kerajaan. Duit dtg dari cukai dll., sumber dari rakyat bukan parti yg memerintah.Jika Pakatan jadi kerajaan, sekolah, jalan, jambatan tetap terus dibina dan rakyat di bawah Pakatan akan lebih terjamin sb tak ada lagi rasuah.

Tanggapan seperti UMNO buat jalan, UMNO buat sekolah sama sekali tidak bersesuaian dengan pemahaman politik sekarang. UMNO hanyalah sebuah parti politik manakala KERAJAAN adalah sebuah organisasi yg lain yg dimana rakyat telah memberi mandat kepada parti yg mendapat tampuk pemerintahan melalui sistem demokrasi. 

Sekiranya pihak pembangkang menang sekalipun dalam pilihanraya maka kerajaan tetap sama malah bendera kita pun tetap sama oleh itu pada zaman sekarang ini setiap projek dari kerajaan mestilah memaparkan di bawah KEMENTERIAN yg terlibat atau projek kerajaan persekutuan..
 
TANGGUNGJAWAB kepada rakyat seperti pembinaan sekolah, jalan raya, dan lain2.Jadi disini setiap individu perlu ada satu konsep pemahaman mengenai KERAJAAN kerana ia bukan parti politik cuma mewakili parti politik untuk tampuk pemerintahan ~ Sumber

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sedih kan ada pompuan melayu sudah besar tapi masih berfikiran anak anak kecil tadika.

Duit cukai dari business cina banyak membantu kerajaan. Tengok saja negara negara Asean yang tiada bangsa cina atau pelaburan cina , kebanyakan tak maju dan miskin.

Sedih benar.

Tanpa Nama berkata...

Kalau taknak kepada Islam umno kenalah cari alam lain yang buka Allah jadikan.

Tanpa Nama berkata...

klu nak harap t.kasik kat cina yg dikata sumbang cukai lalu nak kata melayu/bumi (khas nya yg sokong inspirasi bn) tak malu menikmati kemakmoran yg dirancang bina kerajaan.memberi gambaran cina2 mcmni x tau mengghargai akan dasar bn lah yg menyumbang kejayaan segala pehak.bukti kerajaan bukan tidak adil seperti di sangkakan.
bukan duit umno hak negara tu.siapa kata selain pembangkang.namun amanah ini di hambur demi sebuah negara untuk dicintai dan bukan untuk merobek2 sesuka hati mcm sikap pr yg semakin x memahami liku2 demokrasi malah di perkuat dgn raja berpelembagaan.
bangga mewarwarkan potensi cina yg hampir tempat asalnya bukan sebab nak kata negara2 terlibat terhutang budi tetapi budi yg x dikenang penjarah2cina kini dah jadi senjata iblis.akan menyesatkan.

Tanpa Nama berkata...

semakin hari fizikal semakin membesar, umur semakin meningkat tapi otak dan akal macam tu jugak, sebiji macam lembu.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....