Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 7 November 2013

Pengalaman Malam Pertama Presiden Morsi Di Penjara

Kaherah - Sumber keselamatan Mesir menyebutkan bagaimana Presiden Mursi menghabiskan malam pertamanya, Isnin (4/11/2013) di penjara Burj Arab, Alexandria.

Beliau menghabiskan malam itu dengan melaksanakan solat, tilawah Al-Qur’an dari waktu asar hingga subuh.

Menurut sumber yang tidak mahu disebutkan identitinya, setelah sampai di penjara, Presiden Mursi menerima baju seragam penghuni penjara. Seragam itu berupa baju olahraga yang berwarna putih. Presiden Mursi juga menyerahkan baju jas rasmi yang dikenakannya saat menghadiri persidangan di Kaherah. Baju itu disimpan di tempat penitipan para penghuni pejara.

Begitu sampai di tempatnya, Presiden Mursi didatangi seorang pegawai penjara. Mereka berdua berbincang-bincang selama sekitar satu jam. 

 Pegawai itu menerangkan peraturan yang harus dipatuhi di penjara itu. Di antara yang dikatakan pegawai itu, “Pak, engkau sekarang bekas presiden. Oleh karena itu, di sini akan ada penjagaan yang ketat, dan tempatmu dipisahkan dari para penghuni penjara yang lain.”

Ketika mendengar azan asar, Presiden Mursi langsung mengambil air wudhu. Lalu beliau melaksanakan soalat di tempatya yang baru. Tempat itu berupa dua buah kamar yang terletak menempel di rumah sakit penjara.

Menurut sumber informasi itu, di dalam tempat Presiden Mursi terdapat pesawat television, kulkas, meja tamu dan tempat tidur.

Di malam harinya, Presiden Mursi tampak tenang dan tidak banyak aktiviti. Awalnya beliau menghidupkan television, tapi kemudian beliau tenggelam dalam solat dan tilawah Al-Qur’an hingga waktu subuh ~ Greenboc

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....