Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 13 Februari 2013

Mahasiswa Diserang Samseng Umno Di Parlimen Pekan


PEKAN 13 FEB: Dua siswa dan dua siswi dari kumpulan Gerakan Mahasiwa PRU-13 diserang dengan parang oleh samseng Umno di Felda Chini 4, dalam Parlimen Pekan, pagi tadi.

Kumpulan itu diserang ketika mengedar risalah dan surat ‘Harapan mahasiswa untuk rakyat Pekan’ dari rumah ke rumah di kawasan Felda berkenaan pada jam 11 pagi.

Seorang siswa terlibat, Safwan Shamsudin berkata, kumpulan lima individu bermotosikal itu mengepung dan mengacukan parang ke arah mereka.

Menurut Safwan, kumpulan tersebut turut mengeluarkan kata-kata kesat serta mengarahkan beliau dan tiga lagi rakannya supaya keluar dari tempat kejadian.

“Bila nampak parang, kami pun beritahu (kepada pemuda bermotosikal), kami akan beredar. Salah seorang mereka merampas risalah (surat) yang kami bawa,” kata siswa Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya itu lagi.

“Kami beredar balik ke rumah penunjukkan arah yang terletak kira-kira 500 meter daripada tempat insiden berlaku,” katanya dipetik.

Ekoran itu, Safwan membuat laporan di Balai Polis Chini tengahari tadi.Ini serangan kedua selepas mahasiswa turun berkempen di kawasan Parlimen Datuk Seri Najib Razak itu.

Bukti Najib takut mahasiswa

Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Selangor, Azmizam Zaman Huri berkata, insiden ini bukti Najib goyah dan takut keputusan mahasiswa untuk melawan beliau pada pilihan raya umum (PRU).

“Jelas ada kegusaran sebenar yang disembunyikan Najib selaku orang nombor satu Umno yang bukan sahaja goyah di peringkat nasional, tetapi juga mungkin merasa bahang dibenci di kawasan sendiri,” kata Azmizam dalam kenyataannya.

Menurut Azmizam, insiden serangan ke atas mahasiswa itu juga simbol kelemahan pentadbiran Najib yang semakin ditolak rakyat.

“Najib sebagai Ketua Umno Bahagian Pekan juga gagal melakukan transformasi terhadap ahli parti di tempat sendiri. Ini jelas menunjukkan kelemahan pentadbiran beliau,” katanya.

“AMK Selangor percaya jika kawasan Parlimen yang diwakili Perdana Menteri sendiri tidak selamat untuk satu kempen demokrasi yang bebas, apakah nasib individu atau kumpulan lain yang cuba menjual idea dan hujah terutama ketika bahang PRU 13 semakin hampir,” kata beliau.

Ekoran itu, beliau menuntut Perdana Menteri mohon maaf dan bertanggungjawab atas keganasan tersebut.

Semalam, tiga mahasiswa diserang samseng Umno di Kampung Datuk Keramat, Ganchong, Pekan.Salah seorang siswa itu, Ekhsan Bukhari, bekas Timbalan Presiden Aksi Mahasiswa Peduli (Aksi).

Kumpulan siswa berkenaan mendakwa ditumbuk dan disepak di kepala dan badan oleh lelaki tidak dikenali dalam kejadian pada kira-kira jam 1 petang itu.

Mereka dihalang ketika mengedarkan surat yang sama kepada pengundi di kampung berkenaan.Satu laporan polis dibuat di Balai Polis Pekan berhubung serangan itu.

Dalam kejadian itu, mereka mendakwa kereta yang mereka naiki disekat, kemudian diminta kad pengenalan.Selepas itu, mereka ditarik dari kereta dan ditumbuk serta dibelasah oleh samseng berkenaan.

Gerakan Mahasiwa PRU-13 menggerakkan anggotanya untuk mengedarkan risalah berkenaan selepas mengumumkan untuk meletakkan calon di kawasan yang diwakili Perdana Menteri itu.KD

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....