Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 16 Februari 2012

Pasir : KSSB Hantar Surat Pada Noh Untuk Semuka

SHAH ALAM 15 FEB: Kumpulan Semesta Sdn. Bhd (KSSB) hari ini telah menghantar surat kepada Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani, Dato' Seri Noh Omar berhubung dakwaan salahlaku kakitangan KSSB dalam isu pengendalian pasir di Selangor.

Dalam kenyataan medianya berkata, surat ini dihantar bagi mendapatkan persetujuan supaya dapat menetapkan tarikh, masa dan tempat untuk mengadakan satu perjumpaan bersama 3 orang Ahli Lembaga Pengarah Bebas KSSB.

Lembaga Pengarah Bebas tersebut di wakili Tuan Haji Sabtu Md. Ali , Cheong Seng Gee, dan Ganabatirau Veraman.

"Perjumpaan ini bagi membolehkan KSSB mendapatkan gambaran yang tepat supaya tindakan yang seterusnya dapat diambil."Pihak KSSB amat memandang serius tentang dakwaan salahlaku ini dan berharap agar perjumpaan yang bakal diadakan dapat menyelesaikan segala dakwaan dan salahlaku terhadap KSSB," katanya.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada sidang media selepas majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) memohon kerjasama Transparency Internasional (TI) bagi menemubual Noh untuk mencari kesahihan dakwaannya itu.

Sabtu lalu Noh mendakwa bahawa beliau mempunyai bukti wujud penyelewengan dan amalan pilih kasih oleh KSSB dalam menawarkan pembelian pasir kepada syarikat kontraktor.

Noh mendakwa daripada maklumat yang diperolehnya, sebuah syarikat diberikan diskaun sebanyak 22 peratus atau RM4 bagi pembelian satu tan pasir yang berharga RM17.50 sementara syarikat-syarikat lain hanya diberi potongan 50 sen sahaja bagi setiap tan pasir yang dibeli.TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....