Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 25 Januari 2012

Debat Anwar / Najib : Antara Kenyataan Berani PKR Dan Alasan Pengecut Umno

PKR menyambut baik cadangan debat Anwar dan Najib,baca DISINI
Umno menolak cadangan debat Najib dan Anwar,baca DISINI
Aku sokong 100%

PKR mengalu alukan sementara Umno menolak dengan berbagai alasan,Kononya ia budaya barat dan tidak sesuai di negara ini.Bagi aku bukan semua dari barat itu buruk.Tidak huru hara negara hanya kerana debat.

Debat adalah contoh yang baik dari negara barat untuk demokrasi.tak salah untuk kita ikuti.Ini salah satu peluang bagi rakyat menilai ketokohan seseorang sebagai pemimpin.Kalau buat kajian, pastinya majoriti rakyat mahukan debat ini dilakukan.Berubahlah ke politik baru.Berani kerana benar, takut kerana salah.

Kajian yang di buat oleh MERDEKA CENTER baru baru ini menunjukkan majoriti melayu berminat utk melihat debat berkenaan di adakan. Menurut Firma kajian pendapat awam MERDEKA CENTER pengarah eksekutifnya, Ibarahim sufian berkata, "Saya nampak ada kehedak dan keinginan di kalangan rakyat ,mereka mahu budaya baru, di adakan debat seperti di negara2 lain daripada kempen memburukkan di antara satu sama lain."

Akhirnya, pada pandangan peribadi aku,debat merupakan cara yang baik dan membuka pemikiran rakyat dalam setiap perkara yang berlaku sekarang ni.Tapi kenapa Umno takut ye ?Belakang bukan main lagi hentam pembangkang,bila diajak berdepan menikus lak wakakaka...

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dipersilakan dengan hormatnya DSHN turunlah jika berani, mungkin DSAI akan menjadi demam kelak, rakyat nak lihat sepertimana yg dikatakan oleh DSHN, berani kerana benar.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....