Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Ahad, 8 Ogos 2010

Ketua Dewan Himpunan Penyokong Pas Sedia Jumpa Soi Lek


KOTA BHARU - Ketua Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP), Hu Pang Chaw(gambar) menyatakan kesediaannya untuk bertemu dengan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek bagi menerangkan kenapa beliau menyertai Pas yang diketahui umum menerapkan Islam sebagai dasar perjuangannya.

Menurutnya, pertemuan itu penting bagi menjelaskan kepada Soi Lek bahawa kenyataannya tidak tepat.

“Secara asasnya saya ingin jelaskan Islam bukan merujuk kepada orang Melayu sahaja, tetapi di Malaysia ia sudah menjadi sinonim kerana majoriti orang Melayu adalah Islam.

“Sekiranya beliau segan untuk berjumpa dengan imam di negara ini, saya cadangkan Soi Lek dibawa berjumpa dengan imam yang dibawa dari China untuk memberi penerangan berkaitan Islam, tetapi sekiranya tidak boleh, saya sendiri sanggup berjumpa dengannya dan menerangkannya dengan menggunakan bahasa paling senang difahami,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Phang Chaw berkata, kenyataan Soi Lek tersebut jelas menunjukkan bahawa beliau sedang berusaha untuk mengambil hati masyarakat Cina yang makin menjauhi MCA.

Menurutnya, Presiden MCA itu tidak senang dengan tindakan masyarakat Cina yang kini semakin menyokong Pakatan Rakyat khususnya Pas.SH

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....