Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 10 Mei 2010

Perkasa Buat Laporan Polis Terhadap Tok Guru Nik Abdul Aziz Dan Guan Eng


SHAH ALAM: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Selangor hari ini membuat laporan polis terhadap Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.
Laporan terhadap kedua-dua pemimpin parti pembangkang itu dibuat oleh Yang Dipertua Perkasa Selangor Abdullah Mansor di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam pada pukul 3.25 petang tadi.
Abdullah berkata laporan dibuat terhadap Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan kerana mempertikaikan larangan Sultan Selangor supaya tidak berpolitik di masjid dan surau yang tidak mematuhi Seksyen 12 Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1996.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, beliau berkata laporan yang dibuat terhadap Lim adalah berhubung kenyataannya pada sesi penggulungan di sidang Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang baru-baru ini yang menuntut supaya Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan meletakkan jawatan.
Tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang itu merupakan satu prejudis dan hasutan yang boleh menimbulkan ketidaktentuan, rasa gelisah dan persepsi buruk rakyat terhadap Polis Diraja Malaysia, katanya.
"Ia juga merupakan penghinaan terhadap Yang di-Pertuan Agong di mana pelantikan Ketua Polis Negara adalah dengan perkenan Yang di-Pertuan Agong," katanya.
Katanya dalam laporan itu, Perkasa juga meminta Lim tidak lagi menggunakan nama Khalifah Umar Abdul Aziz dalam mana-mana ucapan, penerbitan atau lain-lain bentuk komunikasi yang boleh menimbulkan kekeliruan dan kegelisahan di kalangan umat Islam. - BERNAMA
Ulasan Tinta Hijau DKB
Nak cari publisiti murah ke apa Perkasa ni,entahlah korang fikirlah sendiri.Mereka seperti lupakan sejarah.Presiden mereka kemain lagi kritik Raja Melayu ketika krisis Perlembagaan zaman Mahathir dulu.Kenapa tak lapor Polis,sahlah melayu Perkasa ni jenis melayu mudah lupa...haprak..satu lagi bertimbun kenyataan yang berunsur penghinaan kepada Raja Melayu di keluarkan oleh pemimpin Umno,takde pun laporan Polis dibuat.Sahlah Perkasa memang barua Umno..

4 ulasan:

merbok berkata...

tak payah la dok layan sangat pekasam tu.. abraham tu nak bodek PM utk jadi calon pru13.. masa la ni la nak tunjuk hero.. mana la nak tau kot-kot boleh jadi senator kaa apa kaa.. mcm anjing, menyalak tak berenti.. anjing pun tau letih

Tanpa Nama berkata...

KATAK MUNAFIK PEMAKAN BENDA HARAM.

azlanKdh22 berkata...

mak bapak aku orang umno... malah penyokong umno tegar... tapi aku... tak tau sebab apa, aku sangat benci, menyampah, meluat kat umno ni, tengok perkasa aku bayangkan mereka ni spesis umno... umno salin kulit saja sbb rata-rata org dah tolak umno, aku harap pas akan terus perkasakan diri, pertahan negeri yang tlh ditawan... pas tambah lg pru 13 dgn menawan negeri-negeri lain, harapan rakyat hanya pada pas...

raja berkata...

syabas azlanKdh22
lu sama mcm gua.. undi hak masing-masing.. ikatan keluarga tak putus.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....