Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 15 April 2010

ADUN Bakar Arang keluar PKR

KUALA LUMPUR, 15 April — Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bakar Arang di Kedah, Tan Wei Shu mengumumkan beliau keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini dengan menuding kelemahan kepimpinan parti itu sebagai alasannya.
“Saya membuat keputusan ini kerana saya telah dipergunakan oleh kepimpinan parti untuk berkhidmat demi kepentingan beberapan individu tertentu,” kata beliau pada sidang media di sini hari ini.
Keputusan itu dilihat sebagai kritikal ketika Pakatan Rakyat-PKR berhadapan dengan cabaran mempertahankan kerusi Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini.
Wakil rakyat ini sememangnya menjadi fokus arena politik tempatan sejak kebelakangan ini.
Ketidakhadiran pada Majlis Pelantikan Exco Kerajaan Negeri Kedah yang baru di Istana Anak Bukit 10 Mac lalu menimbulkan teka-teki mengenai kedudukannya dalam PKR.
Malah tindakannya yang dikatakan mengambil cuti sejak minggu lalu telah menimbulkan spekulasi kemungkinan beliau akan keluar PKR.

Tan yang memegang jawatan Exco selama dua tahun tidak dilantik semula ke jawatan tersebut berkuat kuasa 10 Mac lalu dan tempatnya diambil alih oleh seorang lagi wakil rakyat PKR iaitu ADUN Sidam, Tan Show Kang.
Seorang lagi penyandang yang tidak dilantik semula ialah ADUN Pantai Merdeka, Abdullah Jusoh daripada PAS.
Bagaimanapun Pengerusi PKR negeri, Ahmad Kassim ketika ditemui selepas majlis berkenaan berkata, beliau yakin ADUN Bakar Arang itu akan terus bersama PKR berdasarkan perbualan terakhir mereka menerusi telefon minggu lalu.
“Beliau memberitahu saya masih setia dan menyokong perjuangan PKR. Cuma beliau rasa sedikit terkilan dan mengambil cuti.
“Saya yakin beliau akan terus setia dengan perjuangan parti berdasarkan jaminan mulut beliau sendiri,” katanya.
Ahmad berkata, lagi pun tiada guna bagi Tan melompat parti kerana ia tidak memberi sebarang kesan kepada kerajaan negeri.TMI

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....