Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 18 Januari 2010

Video:Karpal Heret CPO Selangor Ke Mahkamah




Pengerusi DAP, Karpal Singh membuat laporan polis terhadap ketua polis (CPO) Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar yang didakwanya telah melakukan fitnah dan ugutan jenayah.

Karpal, seorang peguam terkemuka, membuat laporan tersebut di ibupejabat balai polis Ipoh hari ini.

Laporan tersebut berhubung kenyataan Khalid berkaitan dengan setiausaha agung DAP yang juga ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung kenyataannya mengenai Teoh Beng Hock.

Lim sedang disiasat berhubung kenyataannya itu yang diklasifikasikan sebagai berunsur hasutan.

Dalam laporannya itu, Karpal berkata walaupun Khalid - pada 15 Januari lalu - menafikan polis mengugut untuk menangkap Lim, tetapi katanya ketua polis Selangor itu telah mengesahkan bahawa satu kenyataan telah diambil dari Lim pada 9 Januari.

Salinan artikel bertarikh 16 Januari dalam akhbar The Star turut dikembarkan bersama laporan tersebut.

Sementara itu, Karpal juga membuat satu lagi laporan polis terhadap pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Raub Ghani.

Karpal mendakwa Raub yang bertugas di cawangan siasatan SPRM di Putrajaya, telah membuat laporan polis palsu terhadap pakar forensik Thailand, Dr Pornthip Rojanasunand.

Pada 1 Januari lalu, Raub membuat laporan polis terhadap Dr Pornthip selepas sebuah artikel dalam akhbar PKR - Suara Keadilan - mendakwa hasil bedah siasat kedua menunjukkan Teoh telah dibunuh.

Seorang lagi pegawai SPRM, Hisham Mohd Yusoff membuat laporan polis terhadap Suara Keadilan pada hari yang sama.

Bagaimanapun, akhbar PKR itu kemudiannya menjelaskan bahawa sumber maklumat tersebut adalah para pegawai Kementerian Kesihatan.

Pada hari Jumaat, peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berkata Dr Pornthip - saksi terpenting dalam inkues Teoh - tidak melakukan sebarang kesalahan.

Karpal menegaskan bahawa pendedahan Suara Keadilan itu dan kenyataan peguam negara itu, jelas menunjukkan Raub telah membuat laporan palsu.

Salinan dua laporan polis itu diperolehi pihak media petang ini selepas konvensyen nasional DAP di Ipoh berakhir. -malaysiakini video -TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....