Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 18 Januari 2010

Isu kalimah ‘Allah’ Sengaja Direka Umno-Anwar

PETALING JAYA, Jan 18 — Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kontroversi kalimah “Allah” sengaja ditimbulkan oleh Umno untuk menunjukkan bahawa parti itu adalah pejuang Islam yang sebenar.
Ketua pembangkang di Parlimen ini berkata Umno juga menjadikan isu berkenaan untuk menggugat kepercayaan rakyat kepada parti pembangkang yang kononnya gagal menangani kontroversi tersebut.
Anwar (gambar) yang juga ketua umum Pakatan Rakyat memberitahu penggunaan kalimah “Allah” sudah diguna beribu tahun lalu oleh penganut Kristian di Mesir, malah tiada sebarang masalah timbul berhubung perkara tersebut.

“Saya merujuk kepada ulama Islam dunia iaitu Sheikh Yusuf Al-Qaradawi mengenai perkara tersebut dan beliau sendiri menyatakan bahawa kalimah Allah tidak salah digunakan oleh orang bukan Islam.
“Saya menganggap ia adalah isu yang sengaja direka oleh Umno untuk menghangatkan suasana politik negara,” kata beliau selepas berucap menutup Konvensyen PKR Pahang di Kuantan petang semalam.
Anwar menambah isu kalimah “Allah” juga terlalu banyak digembar-gemburkan oleh media sehingga menimbulkan kemarahan orang Melayu.
Katanya Umno menganggap Pakatan Rakyat sudah longgar sehingga sanggup menggadaikan kalimah “Allah” kepada orang bukan Islam.
“Mereka boleh mengatakan apa sahaja, malah boleh menyebarkan pelbagai isu untuk menutup kesilapan mereka.
“Yang penting PKR mempunyai pandangan tersendiri dan melihat perkara ini selesai serta tidak perlu dikontroversikan,” kata beliau dipetik Sinar Harian.
Pada konvensyen semalam Anwar yang baru kembali dari luar negara selepas berada di Timur Tengah menegaskan bahawa PKR meletakkan usaha yang komited untuk menawan Putrajaya pada 2011.
“Kita sedang berusaha ke arah itu, malah setiap cabang akan melaksanakan tanggungjawab masing-masing untuk mendekati masyarakat termasuk golongan muda dan wanita,” katanya.TMI

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....