Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 16 Januari 2010

Mustapa patut sokong tuntut royalti minyak

KOTA BHARU, 16 Jan: Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed sepatutnya menyokong usaha kerajaan negeri untuk mendapatkan royalti minyak atas dasar sebagai rakyat Kelantan, kata Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.
“Sepatutnya menteri berkenaan turut bersama menyokong atas dasar semangat sebagai rakyat Kelantan, membantu untuk mendapatkan royalti tersebut, bukan untuk menafikan,” katanya kepada media pada Majlis Anugerah Pelajar Cemerlang Pasti 2009 Peringkat Negeri Kelantan di sebuah hotel di sini.
Pada hematnya, rakyat kecewa dengan sikap yang ditunjukkan menteri itu kerana hak yang disebut selama ini antara Petronas dengan kerajaan negeri adalah jelas bahawa royalti minyak hak negeri.
"Sepatutnya mereka bersama-sama berusaha, tanpa menafikannya. Berusaha melalui pengaruh sebagai menteri di peringkat Pusat, sebagaimana Ku Li (Tengku Razaleigh) sendiri sanggup untuk berdiri dan sanggup untuk membuat kenyataan demi kebaikan rakyat Kelantan,” katanya.

Mengikut laporan media, Mustapa berkata Kerajaan Pusat menolak tuntutan royalti oleh kerajaan Kelantan dengan alasan bahawa minyak yang diperolehi adalah di luar kawasan perairan negeri ini.
Ahmad turut menyokong gesaan PAS Pusat supaya Umno memperjelaskan sumber peruntukan bagi membiayai pelancaran program Juara Rakyat oleh Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak baru-baru ini termasuk peruntukan berjumlah RM15.6 juta bagi membaiki pangsapuri.
Beliau berkata, sekiranya Umno hendak menjadi juara atas nama Umno, Umno mesti mengguna wang Umno dan tidak menggunakan wang negara.Hrkh

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....