Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 28 September 2009

Apa hak Ibrahim Ali pertikai kepimpinan Tok Guru | Nizar News


Video oleh:Greenboc



Tanda sokongan.Puluhan ribu Rakyat Kelantan membanjiri Stadium untuk bermunajat bersama Tok Guru tanda sokongan kepimpinan Mursyidul Am Pas itu sehari sebelum PRU 12.Jika tidak kerana Pas memberi laluan kepada Berahim bertanding di Pasir Mas sudah pasti katak tak tau malu ini hilang wang pertaruhan.Dasar kacang lupakan kulit,seperti melepaskan anjing tersepit.Tunggu PRU 13 nanti!!!!



Rakyat Kelantan begitu gembira menyambut kemenangan Pas di bawah kepimpinan Tok Guru pada PRU 12 yang lalu.Apa hak Berahim Ali mempertikai kepimpinan beliau.

Naib Presiden Pas Salahuddin Ayub membidas tindakan Ahli Parlimen Pasir MAs Ibrahim Ali mencabar Mursyidul Am Pas Datuk Nik Aziz Nik Mat meletakkan jawatannya sebagai Menteri Besar Kelantan.

Menurutnya Ibrahim tidak mempunyai sebarang asas untuk membuat kenyataan sedemikian dan kenyataan berkenaan jelas memperlihatkan kecenderungannya untuk kembali kepada Umno.

“Apa hak Ibrahim Ali? Dia dulu diberikan kerusi di Pasir Mas kemudian dia jadikan dirinya sebagai calon bebas dan mungkin kecenderungan kembali kepada Umno. Itu saya rasa Ibrahim Ali tidak ade asas untuk bercakap mengani perkara itu,” katanya.

Cabaran berkenaan dibuat susulan desakan Menteri Besar Kelantan itu supaya Ibrahim melepaskan jawatannya ekoran tindak tanduknya yang semakin bertentangan dengan parti itu.

Pada pilihanraya umum 2008, Ibrahim memenangi kerusi Parlimen Pasir Mas sebagai calon Bebas atas tiket Pas.

Terbaru Ibrahim mengeluarkan 10 hujah mengapa Nik Aziz perlu mengosongkan jawatan yang disandangnya sejak 1990. Antaranya beliau menyifatkan Nik Aziz sebagai ‘barang lama’ kerana terlalu lama bergelar wakil rakyat dan Menteri Besar.

Mengulas mengenai perkara ini Salahuddin berkata tidak ada isu untuk Nik Aziz mengundurkan diri apatah lagi melihat kepada prestasinya sehingga ke hari ini.

“Sekarang beliau tidak ada masalah kesihatan dan persembahan dia baik, tidak ada isu untuk beliau mengundurkan diri pada tahap yang ada pada hari ini,” katanya.TVA

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....