Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 30 November 2013

Kenyataan Terkini Ust Kazim Elias Selepas Dilantik Ahli MT Umno

Ustaz Kazim Elias antara sembilan orang Ahli Majlis Tertinggi UMNO yang dilantik, tambahan kepada 25 yang dipilih menerusi pemilihan UMNO baru-baru ini. Ia diumumkan oleh SU Agung Umno, Tengku Adnan semalam. Perlantikan kerana `budi` selalu mempertahankan Umno sebelum ini.

Kenyataan terkini beliau setelah dilantik ke jawatan tersebut.

“Subhanallah.. Saya pun terkejut saya dilantik, belum apa2 dah kena maki.. Alhamdulillah, salah ke kalau orang lain minta nasihat? Saya ni sentiasa berlapang dada,jgnlah tuduh tanpa melihat secara halus..Apa yg kita sangka ttg orang lain kadang2 itulah dlm jiwa kita.Berhati2 la dlm berbicara.

Apa tuan2 ingat saya kemaruk wang, kuasa pangkat?Apa salahnya doakan yg terbaik, bila takde org agama dikata teruk bila org agama dijemput pun dikata teruk, sy tak faham.Kalau tak tau apa2 alangkah baik kalau diam.

Esok saya akan adakan sidang akhbar khas di PPR Setapak, dgr penjelasan saya..Dlm hal ini sepatutnya bg pandangan atau nasihat bukan maki hamun fitnah n cacian..Bab bersara dr ceramah, berkali2 sy cakap bila masa saya nak berhenti berdakwah, dakwah sgt luas cuma saya kata sy nak tumpu pd sekolah dan berdakwah dgn media spt tv radio dll.

Salah ke sy nak berdakwah di sekolah?Bc la sampai habis apa sy ckp dlm cd, ceramah dn fb saya..Terlalu banyak yg jemput ceramah malah ada yg booking bertahun, semua kena kira termasuk kesihatan saya.

Bab lantikan MT UMNO ni baru sgt sy dijemput, diminta bantu apa yg patut utk Islam..tu pun jadi masalah., jd isu?Saya ada prinsip saya, tak pernah dgr ceramah saya tp nak komen lebih2,,Esok saya akan dapatkan apa bentuk lantikan yg diberi pd saya n saya jugak kena jaga byk perkara dr keluarga, sekolah, kuliah2 saya, anak murid saya, pengikut kuliah sy dll.

Bagi anda yg betul ikhlas dlm memperjuangkan Islam boleh dengar apa saya cakap selepas saya berbincang spt yg saya sebutkan tadi.. 30hb jam 9mlm di PPR Setapak.Semoga Allah merahmati kita semua,terima kasih atas kata2 yg sgt manis dlm komen anda sebelum ini.Jgn lah menilai hati org,kita tak tahu apa dlm hati org, Allah yg menilai bukan kita. Wassalam.” – FB Ustaz Kazim Elias

Kita lihatlah peranannya nanti nak membetulkan Umno dan kita harap beliau taklah ‘hanyut’ diulit Umno selepas ini. Juga janganlah mula tergagap-gagap nak bertegas terhadap sesuatu isu yang melibatkan Umno nanti! ~ Sumber

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

fikiran aq.
'kalau takut dlmbung ombak, jangan berumah dtepi pantai!' wlu rumah diletak disana.
disedari.politik wawasanya nak sejahterak negara melalui dasar/perinsip nya dan dibantu ngan segalatara seperti umdang2..mahkamah..polis dsb lagi.semua ada tangan2 nya brbagai tingkat yg boleh saja akan menjadi tak seperti nya.
kpd ust. menegur mencadang bagi halatuju dasar/prinsip negara satu pejuangan bernilai buat islam.atas kapasiti seorang bijak pandai.tak ada istilah takutkan kebenaran.tak ada istiilah putus asp yg membawa sikap buruk brsangka buruk atau lari dari tanggung jawab.
banyak cerdik pandai agama islam malah ditahap gelaran prof'/ust/ulama memperendah2kan sumbangan kepada islam demi negara dijalan yg pincang.tak mcm ust.selamat maju jaya.

Tanpa Nama berkata...

U dah duduk di tempat MT PEMERINTAH bukan MT PIBG oooi... takkan CERAMAH KAT SEKOLAH je kot.SYARIAT ALLAH ? SYIAR negara kafir pun ada syiar. PRU14 nanti Rakyat dah tahu TEMBELANG hangggg.

abuamir berkata...

Saya cuma nak tengok berani ke si kazim ni tegur isteri2 pemimpin yg tak tutup aurat dan segala kemungkaran yg dilakukan umno. Kalau serupa juga samalah bersekongkol dgn segala maksiat dan munafik.

umno = bapak munafik..............

Shakirin Al-Ikram berkata...

Wahai Ustaz, UFB ade dalam UMNO maka kekuatan pengutara dan pengamal Agama Islam yang berkaliber mungkin boleh mengilap tokoh-tokoh sekular berumur 65 tahun BaruAMNO.
Selamat mencuba tetapi rasnya yang kena `turnover' bukan UMNOs tetapi the ulama (Harrussani, FB) atau UKE. akhirnya kalau tidak tabah dan gagah menerima Badai sekularisma!
Nak lawan ulamak PAS? Hmm..kemarin dah mula panjat Seri Perdana siap bergamobo juga untuk kenang2an.

Tanpa Nama berkata...

sama statement cam ustz nasa je

Tanpa Nama berkata...

jangan asyik mengorek ngorek keaiban org..cermin diri dulu...kalau yg si pengumpat ni berada ditempat ustad ntahla mcmana...

Tanpa Nama berkata...

tula masalahnya kalau terllu pintar dn kepintaran itu dimanipulasikn oleh Syaitan sbb imannya sgt lemah,sbb tu klu skolah smpi langit pun takde guna klu xde iman...

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....