Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 22 Disember 2012

Mahasiswa kembali berkhemah di Dataran mulai esok

KAJANG 22 Dis: Mahasiswa akan kembali berkhemah di Dataran Merdeka bermula esok sebagai solidariti kepada  rakan mereka, Umar Muhammad Azmi yang dipenjara sebulan.

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Muhamad Safwan Anang berkata, ia juga bertujuan memberi mesej tentang hak pendidikan percuma kepada orang awam.

“Esok (Ahad) kita akan berkumpul semula di Dataran sehingga Isnin untuk ke Mahkamah memfailkan rayuan Umar. Tak kira sama ada DBKL benarkan bina khemah atau tidak, kita tetap berkumpul,” jelasnya.

Bagaimanapun katanya, pada malam ini, mahasiswa  akan berkampung di hadapan penjara Kajang selepas membina khemah di situ sejak semalam.

Dalam pada itu, Safwan berkata, bapa dan ibu Umar yang melawat jam 10 pagi ini  memaklumkan anak mereka  diasingkan daripada banduan lain.

“Kita tak dimaklumkan sebabnya. Tapi yang penting kita tahu keadaan Omar selamat. Omar juga memberitahu bapanya, dia terharu dengan apa yang dilakukan kawan-kawan aktivis siswa di luar penjara.

“Bapa Omar turut membawa pesan dari dalam penjara. Kata Omar; ‘Dunia belum kiamat. Lawan sampai tamat’. Sebab itu kami tulis atas banner ini,” kata Safwan.

Beliau juga kesal hukuman penjara sebulan dikenakan ke atas Omar, namun samseng ‘Jalan Kebun’ yang menyerang khemah siswa dan ‘Occupy Dataran’ dibebaskan.

“Kita rasa pelik dengan kehakiman di negara ini.  Penjenayah macam kes rogol, atau gangster ‘Hang Kebun’ dibebas dengan bon berkelakuan baik. Sedangkan mereka mengaku bersalah,” katanya kecewa.

Perkhemahan siswa di depan penjara Kajang bermula semalam dengan kehadiran hampir 100 aktivis SMM dan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM).

Turut hadir memberi sokongan  ialah Ahli Parlimen Hulu Langat, Dr Che Rosli dan Adun Kajang, Lee Kim Sin dan pelakon, Abby Abadi.

Umar Mohamad, lulusan Diploma Keselamatan Industri yang kini menjalani latihan praktikal di Johor Bahru, dipenjara sebulan dan denda RM1,000 kerana dikatakan menghalang tugas penjawat awam.KD

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ikut MU lah nak bekemah ke nak buat rumah ke,apa kami peduli,x bermenafaat langsung kepada raayat!

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....