Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 29 Oktober 2011

Gambar : Demontrasi Sambut Najib Di Perth Australia










Facebook Bersihkan Malaysia
 
 Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tiba di Perth Rabu lepas bagi menghadiri Mesyuarat Ketua-Ketua Kerajaan Komanwel(CHOGM) dan mesyuarat berkaitan.

Delegasi dari 54 negara Komanwel menghadiri persidangan 3-hari di Pusat Konvensyen Perth pada Okt 28 dan kesempatan tersebut diambil oleh, Rangkaian Tindakan CHOGM (CAN), untuk menarik perhatian masyarakat antarabangsa terhadap situasi politik di Malaysia.CAN dianggotai oleh serangkaian besar gerakan sosial termasuklah Bersih.

Najib yang mengetuai delegasi Malaysia ke CHOGM yang disertai Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman, Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti) Datuk Mustapa Mohamed serta pegawai kementerian berkenaan telah diberikan sambutan hangat oleh rakyat Malaysia yang berada di Australia yang berpakaian kuning berhampiran pusat konvensyen berkenaan.

“CHOGM adalah satu persidangan antarabangsa dan ini merupakan masa terbaik untuk memberitahu dunia apa yang sebenarnya yang berlaku Malaysia,” kata Chom Lee, jurucakap CAN.

“Masyarakat luar negara telah terpedaya dengan penipuan kerajaan dan ramai beranggapan Malaysia mengamalkan demokrasi yang sebenarnya, sedangkan hakikatnya adalah disebaliknya.”

Beliau berkata CAN berharap agar ketua-ketua Komanwel menyoal Najib mengenai tuntutan Bersih 2.0 mengenai 8 perkara dan juga mengenai rasuah dan isu pengasingan kuasa di Malaysia.

Beliau memberikan beberapa contoh penyalahgunaan kuasa dan rasuah termasuk kematian mereka yang disoal siasat SPRM dan polis, pembelian kapal selam Scorpene dan kekayaan luar biasa Ketua Menteri Sarawak, Abdul Taib Mahmud.

Lee, yang kini menetap di Perth sejak 10 tahun lalu, menyatakan keluarganya menghantar beliau keluar dari Malaysia kerana mendakwa beliau menjadi mangsa kepada sistem yang korup.

“Saya kini telah bekerja sepenuh masa di sini disamping memperjuangkan hak generasi yang akan datang kembali ke tanahair,”

Lebih seribu orang beratur dan membuat demonstrasi aman dengan mendapat kerjasama baik dari polis Australia.Bloglist Malaysia

5 ulasan:

Nok berkata...

Ini lah bangsat dan pengkhianat negara....tapi ini tak jadi kudis pada PM..kalau ditanya oleh pemimpin asing PM jawab dgn bergaya...ini percaturan Parti pembangkang..di perhatikan ramai bangsa cina....kalau disini kena balun sakan le jawab nya.....pemimpin negara lain pun tahu Malaysia pilihan rayanya bersih ....pembangkang biasa lah..mereka lah yg mengapikan2..... tak apa PRU13 nani akan menutup mulut mereka....tapi aku tetap benci tahap gaban pada parti haprak dan pukimak haramjadah Paspispus...penipu, munafiq dan macam2 lagi,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

yg mmbri kwarganegaraan pd pndatang asing ada lh pngkhianat bro.yg mng agih2kn kkyaan ngara ssama mreka ada lh pngkhianat.kpala otak hang tu dh tk leh pkai,sbab tu di tipu mcm mna pun dok trima aje.

Nok berkata...

hang jgn buat fitnah...hang dan mak bapak hang pun hidup atas iksan dasar DEB...kalau hang pi masuk U pun hang ambik pinjaman gomen...hamg ada bukti ke yg pemimpin BN tipu duit rakyat???? Paspis pus tu lagi munafiq..kalau aku nak listkan munafiq PASPISPUS tu...berbaris2 buang masa aku aje...PR pun haprak sakan..hang ingat rakyat semua bodoh macam hang ke???hang tunggu le PRU13 tak lama lagi....kantoi le hangpa

Nok Nek berkata...

Nok : Kenapa tak balun je org Cina yang sertai himpunan Bersih kat ibu negara baru2 ni.Patriot berterabur dihambat FRU,Perkasa hilang entah kemana.Cakap kemain lagi berdegar2 !!!
muahahaha...

Tanpa Nama berkata...

Ingat duit tu Umno punya ke ???????
Bukti Umno agih kekayaan sesama mereka hang Rujuk Laporan Audit Negara 2011.Berapa banyak duit yang mereka bazirkan.Tapi cam biasalah takde siasatan pun...

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....