Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 9 Mei 2011

Pemuda Umno " Serbu " Ketua Menteri Pulau Pinang

Tindakan Pemuda Umno menyerbu Guan Eng mencemarkan imej parti itu

BUTTERWORTH, 9 Mei: Tindakan ala samseng yang dipamerkan oleh pemuda Umno Pulau Pinang sepertimana yang dizahirkan selepas majlis perasmian Projek Pembinaan Jalan Penghubung di Jalan Bagan 29 - Jalan Siram oleh Ketua Menteri, Lim Guan Eng memperlihatkan wajah sebenar pimpinan mereka yang ingin wujudkan.

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Ustaz Mohd Salleh Man (gambar kiri), ketika mengulas insiden yang mencemarkan imej Umno Pulau Pinang itu, menyatakan apa yang dipertontonkan oleh Pemuda Umno yang diterajui oleh ketuanya, Shaik Hussein Mydin, mencalarkan wajah Umno sendiri.

Dalam insiden semalam, selepas majlis perasmian bertempat di pasar awam Taman Bagan, sekumpulan pemuda Umno telah menyerbu Lim Guan Eng ketika bersama dif kehormat untuk menyatakan kekesalan mereka mengenai isu 'Kristian agama rasmi negara' sepertimana yang disiarkan oleh akhbar arus perdana milik Umno.

"Apakah ini barisan pemimpin yang mahu diwujudkan oleh Umno tanpa menghormati seorang ketua kerajaan negeri yang dipilih oleh majoriti rakyat sebagai pemerintah.

“Jika tindakan tidak bermoral dan ala samseng ini jelas dipertontonkan di khalayak ramai, apakah kita yakin mereka ini dapat membela nasib rakyat dan golongan muda sekiranya ini akhlak yang ada,” kata Salleh yang juga Adun Permatang Pasir.

Beliau berkata, Umno sepatutnya berasa malu di atas tindakan ala samseng yang ditunjukkan oleh pemuda mereka.

Soalnya, bagaimana pula sekiranya kejadian ini dilakukan oleh kumpulan lain terhadap pimpinan mereka pula.

“Apakah mereka rela ianya berlaku sedemikian. Begitu jugalah dengan tindakan mereka pada hari ini. Sepatutnya gunakan saluran yang betul. Jangan tunjukkan betapa rendahnya akhlak yang ada pada pimpinan mereka apabila bertindak demikian, " ujarnya lagi.

Dalam insiden tersebut juga juak-juak Umno telah membentangkan kain rentang, namun dengan kepantasan pihak polis, insiden yang memalukan itu dapat dihalang daripada terus menjadi satu provokasi yang memalukan.

Selain dari Mohd Salleh turut hadir pada majlis tersebut ialah Exco Kerajaan Negeri, Phee Boon Poh, Lim Hock Seng dan kepimpinan PAS dan PKR.Hrkh

8 ulasan:

parsiassalam berkata...

O.o UMNO berjumpa bersemuka dengan Pemimpin Negeri dianggap biadap .Maklum berjumpa dengan pemimpin Omar Abdul Aziz yang tak tahu mengucap . Tetapi kalau ada orang sanggup berbaring diatas jalan raya menghalang kehadiran Sultan keIstina Kinta itu satu perjuangan yang mulia . Kalau ia dilanggar mati. maka matinya adalhah Syahid . Maka lungan takbir akan bergema kerana Itulah satu perjuangan suci?

ibnu bocaay berkata...

dah tu cara 'dapat' negeri pun macam cara hanjing...patutnya kat perak tu semua pemimpin bn especially g umno tu tmapai ja tak muka perompak muka babi ja kat muka tu...perompak sebab memang dapat kerajaan cara lanun, babi sebab kerajaan haram!!!! mughallazah tu..

Tanpa Nama berkata...

parsiassalam,
bercakap birlah beradap jangan nak tunjok lagak! dah kawan hang tu tak ada adap dengan seorang pemimpin dulu masa sepupu hang kho su kun jadi ketua menteri hang pi dok puji meneles air lior bila berhadapan sanggup pi cium tangan lagi pasai sebantai dengan hang.
dulu sebelum 1974 ketua menteri orang melayu oleh kerana hampa cukup baik hati hampa bagi kat lim cong yu dan pasai tergedik2 dengan pembangunan yang dijaja oleh parti hampa lani hampa jadi terpinggir,
dulu bukan main kata pas tak boleh bawa pembangunan kalau pas merentah seppupu hampa orang cina nak piboh dimana macam2 lagi lani baru nak sedar,baru nak jaga dari tidog dah lambat dah!!

Tanpa Nama berkata...

Puak UMNO memang mcm tu.. jenis makan kedarah benda haram banyak...sebanyak tu perangai macam "HARAM JADAH"..

Tanpa Nama berkata...

UMNO DAH TAK ADA MODAL, KIRI KANAN ORG TOLAK DEPA, HARAP GOLONGAN MAMAK KELING GILA SAJA DOK BELA DEPA, TU PUN SEBAB PUAK MAMAK NI KALAU TAK MASUK DAN JILAT PUNGKOG UMNO, MANA ADA STATUS BUMIPUTERA, NAK MENIAGA SUSAH, MAMAK NI MEMANG JENIS MUNAFIK, TENGOK KEDAI NASI KANDAG KAT MANA2 PUN, DEPA BUKAN PI SEMBAHYANG JUMAAT, GANTUNG AYAT QUR'AN SAJA CANTIK, SEMBAHYANG HARAM TAK PUN...

Tanpa Nama berkata...

Sabar Guan Eng. Rakyat Penang bersama PAKATAN RAKYAT, kita tolak UMNO, lawan UMNO dan HANCURKAN UMNO.

Tinta Hitam berkata...

Sebenarnya Pemuda UMNO ni marah pd LGE sbb dia tak mau kowtim dgn mereka.Kalau la LGE sanggup bagi kontrak juta juta pd syarikat RM2 mereka saya yakin silap harti bulan LGE boleh dpat gelaran Tun.Kalau kowtim DAP cina baik,kalau tak mau kowtim DAP ni cina setan.Itulah prinsip UMNO..

Tanpa Nama berkata...

Perangai kurang ajar orang UMNO ni sebab depa pikir negara ni bapak depa yang punya dan selalu dan selama-lamanya pihak polis pun takut pada mereka.Mana ada Ketua Polis Negeri atau OCPD berani dengan orang UMNO sebab itu malaun-malaun ni naik tocang.DiPulau Pinang lebih hebat sebab mamak-mamak ni jadi ahli UMNO nak buang s/o tukar jadi bin.Tengok muka-muka ahli UMNO PP ni semua mamak belaka.Lagi teruk.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....