Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 4 Oktober 2010

Marahkan Tsu Koon Keng Yaik Letak Jawatan Penasihat Gerakan

KUALA LUMPUR: Dr Lim Keng Yaik hari ini mengumumkan perletakan jawatan sebagai penasihat Gerakan, berkata beliau kecewa dengan krisis pucuk pimpinan parti di Pulau Pinang dan cara Dr Koh Tsu Koon menangganinya.

"Hati saya berdarah," kata bekas presiden parti itu kepada para pemberita yang membuat liputan Majlis Konvokesyen Open University di sini hari ini.

Gerakan akan mengadakan mesyuarat agung luar biasa (EGM) Ahad ini untuk membuat usul undi tidak percaya terhadap Ketua Gerakan Pulau Pinang, Dr Teng Hock Nan.

Presiden Dr Koh berkata, beliau telah memaklumkan bahawa beliau tidak akan hadir EGM sambil melepaskan tugas mempengerusikan mesyuarat itu kepada timbalannya Chang Ko Youn.

Dr Lim menyelar Dr Koh, orang yang dipilihnya sendiri, kerana memilih untuk menghadiri mesyuarat agung MCA, juga dijadualkan Ahad ini.

Beliau berkata, presiden parti tidak bertanggungjawab.

Para pemimpin Gerakan tidak dapat dihubungi. Sumber-sumber berkata, mereka sedang sibuk di ibu pejabat di Cheras dengan mesyuarat tergempar.

Chin Fook Weng, speaker persidangan perwakilan Gerakan kebangsaan memberitahu FMT bahawa keputusan supaya Chang mempengerusikan EGM itu dibuat oleh mesyuarat jawatankuasa kerja pusat (CWC) yang dipengerusikan oleh Dr Koh.

Chang, yang mengetuai Gerakan Perak, akan dibantu oleh Ketua Gerakan Kedah Dr Cheah Soon Hai.

CWC juga memutuskan Teng tidak perlu melepaskan jawatannya sebagai Pegerusi Gerakan Pulau Pinang jika undi tidak percaya gagal mendapat majoriti dua pertiga.

Pada persidangan perwakilan tahunan Gerakan 26 September lalu, Teng mengisytiharkan bahawa beliau akan meletak jawatan jika undi tidak percaya mendapat sokongan dua pertiga.FMT

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....