Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 19 Januari 2010

Sanggupkah Najib Bubar DUN Perak?

Oleh: mohdnoorawang


Isu menteri besar negeri Perak bergema kembali dilaman maya. Umno mencipta sejarah kerana keputusan paling sukar diumumkan oleh hakim Mahkamah Persekutuan yang telah bersidang 5.Nov. 2009 mengesakan Datuk Zamri Kadir menteri besar haram menjadi menteri halal. Serah pada pada perdana menteri Datuk Seri Najib Razak untuk membuat keputusan bubar DUN Perak atau mengekalkan Zamri Kadir menteri besar Perak dengan gunakuasa mahkamah.


Sanggupkah umno dan Najib Razak membubarkan DUN Perak jika keputusan hakim bicara menyebelahi Datuk Seri Nizar?. Yang anihnya seluruh rakyat Malaysia melihat isu menteri besar haram dan menteri besar halal menjadi topik hangat. Rakyat membayangkan kes yang dibicara di Mahkamah Persekutuan memihak kepda Nizar. Sebab itu keputusan tidak diumumkan oleh hakim bicara mahkamah persekituan.
Namun yang penting apa pun keputusan telah berada ditangan Najib Razak atau dengan kata lain dalam pengentahuan Najib Razak. Jika Najib Razak bubur DUN selepas diperkenankan oleh Sultan Perak adakah Umno Perak menang dalam pilihanraya negeri Perak?.. Sanggupkah umno dan barisan nasional mengahdapi pihanraya?... Umno Perak dan Najib Razak seharusnya mengarahkan keputusan mahkamah persekutuan membuat keputusan memihak kepada UMNO dan BN Perak. Selesai. Kami tetap dengan keputusan memihak kepada UMNO. Sebab umno dan Najib Razak yang merompak kerajaan Perak dari kerajaan pakatn Rakyat dengan mengunakan mahkamah sebagai talihayat umno.
Diandaikan DUN Perak bubar. Syabas pada Najib Razak kamu pemimpin yang ada maruah, selepas merompak kerajaan Perak perompak dihukum kerana tiadak adil pembahagiannya. Dari kaca mata kami jika DUN Perak bubar umno telah membuat satu kerja rumah yang terperinci serta umno yakin dapat menawan semula DUN Perak. Majoriti rakyat Perak terutama Melayu cukup sayang pada umno ditambah lagi ugutan ugama dan bangsa dimainkan oleh pemimpin umno untuk memacing undi. Melayu mudah cair dan mudah lupa lebih-lebih lagi dimainkan dengan isu Raja dan Melayu. Melayu terduduk terlopong. Pemimpin UMNO kaya rakyat miskin kerana ditipu olen umno sendiri.
Keputusannya jika berlaku pilihanraya semula DUN Perak, UMNO dan Barisan Nasional beroleh kemenangan yang bergaya. UMNO dan Barisan Nasional negeri Perak hanya menang dengan majoriti yang tipis. Sekadar boleh menubuhkan kerajaan. Najib Rzak dan UMNO akan turn dengan 1 Semangat, 1 Malaysia, 1 Nekad, 1 Ugutan Perkauman, 1 Rasuah wamh dan Politik, 1 Penipuan untuk menang dalam setiap pilihanraya.SUMBER

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....