Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 26 Disember 2009

Suruhanjaya Diraja siasat kehilangan enjin jet - Anwar




Kehilangan enjin pesawat tempur F-5E Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) memerlukan siasatan satu badan yang benar-benar bebas dan diyakini ketelusannya.

Hal ini ditegaskan oleh Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mengulas mengenai isu tersebut di majlis jamuan Hi-Tea sempena Krismas anjuran The Mar Thoma Syrian Church of Malaysia di Kuala Lumpur petang ini.

Menurut Anwar skandal kehilangan enjin pesawat merupakan suatu perkara yang sangat serius dan tidak sepatutnya dipandang ringan.

Sehubungan itu beliau dan parti-perti pembangkang menuntut penubuhan satu Suruhanjaya diRaja untuk menanganinya.

"Kita menuntut satu suruhanjaya diraja ditubuhkan segera untuk menyiasat skandal ini," tegasnya ketika ditanya wartawan.

Penyiasatan skandal kehilangan enjin jet itu sehingga kini masih kurang diyakini rakyat kerana tidak dilakukan secara terbuka dan tidak mendedahkan nama individu yang disiasat. Rakyat juga menuntut satu penjelasan yang kukuh bagaimana kehilangan enjin pada 2007 itu tidak berjaya dikesan melalui dua laporan Ketua Audit Negara pada 2007 dan 2008. erapakatan

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nak buat suruhanjaya di raja khas buat apa? The whole thing is so screwed up ever since its existence and it will take years to correct it not even PAKATAN RAKYAT can handle it.
So I suggest don't make it political issue unless you know what and how.
SO what is the solution, politics is not the answer and PAKATAN people should understand this, unless you want the soldiers to hate you for not knowing but continuing the blame game and as though you are perfect.
Please wake up!!!

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....