Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 2 Disember 2009

Rombak BTN, Kabinet Akui Ada Yang Tidak 'Kena'



Keputusan Kabinet untuk merombak semula kursus Biro Tata Negara (BTN) jelas menunjukkan pimpinan Barisan Nasional mengakui adanya perkara yang tidak kena dalam kursus berkenaan.

Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi dan Pembangunan Modal Insan Halimah Ali berkata kerajaan Barisan nasional seharusnya berfikiran lebih ke hadapan dengan tidak hanya menafikan setiap fakta yang diutarakan pembangkang.

“Akhirnya kabinet mengakui bahawa ada sesuatu yang tidak kena pada kurikulum yang selama ini mereka gunakan untuk kursus-kursus BTN dan Nazri Aziz sendiri mengatakan apabila melihat BTN dijalankan memang ada unsur-unsur perkauman dan merosakan.

“Walaupun menteri lain termasuk Timbalan Perdana Menteri menafikan bahkan menteri wanita dan menteri dalam negeri menafikan tetapi apabila malihat, tetliti dan mendengar maklum balas bekas peserta jelas lihat ada unsur perkauman dan menanamkan satu konsep doktrin ketuanan Melayu,”katanya.

Halimah berkata pimpinan Barisan Nasional tidak seharusnya cepat melatah berdepan dengan keputusan Kerajaan Negeri Selangor menghentikan penghantaran penjawat awam dan penuntut isntitusinya dari menyertai BTN.

Beliau menyarakan pimpinan berkenaan menjalankan kajian terlebih dahulu sebelum membuat kenyataan.

Halimah berkata, walaupun kursus itu akan dirombak, kerajaan negeri tetap meneruskan pengharaman berkenaan bagi melihat rombakan dan kesannya.

“Walaupun mereka hendak nak rombak, kita masih teruskan pengharaman kerana kita tahu PPSMI pun diberhentikan tetapi berkuatkuasa 2012, lama lagi,”katanya.

Menurutnya kerajaan negeri sedang mengkaji modul BTN dan sekiranya didapati terdapat modul yang sesuai untuk digunapakai, ia akan diterapkan ke dalam program SPIES anjuran kerajaan negeri. -TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....