Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 30 November 2009

Bekas Pengarah BTN racun pemikiran pemimpin melayu




Keputusan kabinet itu dibuat setelah Pulau Pinang menyusuli tindakan Selangor memulau kursus BTN berkuat kuasa serta merta.

Ini berikutan semakin ramai peserta kursus itu tampil mengecam kursus-kursus itu sebagai helah untuk mengekalkan sokongan orang Melayu kepada UMNO.

Menurut beberapa peserta, modul-modul kursus BTN secara halus, turut menjurus kepada menyemarakkan rasa benci terhadap kaum Cina, dan parti Pembangkang.

Bekas pengarah Biro Tata Negara (BTN), Johari Abdul menyelar kerajaan Malaysia terhadap pemesongan agenda asal BTN.

“ Ia (BTN) amat terpesong. BTN diwujudkan sekitar tahun 80-an. Bermula dengan Datuk Seri Abdullah Badawi yang menjadi pengarah belia di Kementerian Belia dan Sukan. Kemudian, dipindahkan ke Jabatan Perdana Menteri baru dipanggil Biro Tata Negara. Tujuan utama, tujuan asas BTN diwujudkan adalah untuk membakar semangat anak-anak Melayu dan Bumiputera” ujar Johari.

Ujar Johari, BTN pada asasnya mempunyai garis panduan yang jelas iaitu untuk menaikkan semangat anak muda bumiputera untuk bersaing dalam bidang akademik namun dasar itu mulai kendur dari semasa ke semasa.

“ Tapi kita tidak pernah menggunakan BTN ini sebagai tempat untuk mencerca pemimpin-pemimpin. Amat berbeza sekarang, BTN digunakan sebagai agensi, saya tidak kata semua tetapi ada dalam program-programnya mencerca pemimpin-pemimpin" katanya.

Menurut Johari, BTN pada masa kini bukan sahaja bersifat perkauman, malah turut menghina pemimpin negara seperti mantan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“ Ada pensyarah-pensyarah dalam program BTN ini Anwar mempunyai 3 bilion, dan ini disahkan oleh bekas governor, Datuk Murad dahulu, ini cerita tahun 1999 sedangkan bekas pengarah penyiasat BPR mengesahkan setelah siasatan dibuat, tuduhan 3 bilion itu tidak betul” katanya lagi. TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....