Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 22 Oktober 2009

Klip Video kepala lembu di siasat





KUALA LUMPUR:
Siasatan yang dijalankan oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia terhadap dua rakaman video yang disiarkan oleh portal berita Malaysiakini tidak melanggari komitmen kerajaan terhadap kebebasan maklumat seperti yang terkandung dalam Jaminan Rang Undang-Undang Multimedia Super Koridor.

Dewan Rakyat hari ini diberitahu bahawa siasatan pada klip video demonstrasi kepala lembu di Shah Alam dan sidang media berkaitan isu yang sama bulan lalu telah dijalankan di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia.

Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Joseph Salang Gandum berkata, siasatan tersebut adalah bagi menentukan sama ada klip video tersebut mengandungi unsur perkauman atau klip berkenaan dianggap sebagai satu penyalahgunaan internet.

Salang berkata demikian ketika menjawab soalan Saifuddin Nasution (PKR-Machang) yang mahukan penjelasan mengapa suruhanjaya tersebut menjalankan siasatan terhadap klip video tersebut.

Terdahulu, menjawab kepada satu soalan mengenai status pengeluaran Projek Jalur Lebar Berkelajuan Tinggi (HSBB), Salang berkata rangkaian HSBB adalah satu kerjasama antara kerajaan dan Telekom Malaysia serta rangkaian capaian jarak jauh dan projek antarabangsa.

“Kebanyakan daripada rangkaian teras dalam negara telah dipasang dan kini dalam proses diuji untuk digunakan manakala kawasan lain masih dipasang," katanya.mstar

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....