Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 5 Januari 2013

Pas terbit buku 'Amanat Haji Hadi VS Amanat Haji Mahathir & Haji Najib'

 Buku mula dijual di pasaran dengan harga RM4 sebuah

KOTA BHARU – Di sebalik polemik berkenaan amanat Datuk Seri Abdul Hadi Awang tahun 1981 yang kembali hangat, Lajnah Penerangan Pemuda Pas Negeri Kelantan  menerbitkan sebuah buku bertajuk “Amanat Haji Hadi VS Amanat Haji Mahathir & Haji Najib”.

Buku 48 halaman itu mengandungi pelbagai input menarik yang menjawab persoalan isu-isu yang berkaitan dengan amanat yang diperkatakan.

Buku tersebut baru diterbitkan dan disusun khas untuk menjernihkan kekeliruan yang ditimbulkan oleh mana-mana pihak yang berkaitan dengan parti lawan.

Selain fakta-fakta penting tentang amanat tersebut, buku ini juga disertakan dengan keratan-keratan akhbar yang membabitkan isu-isu yang dibincangkan.

Antara panel terlibat, Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Abdul Aziz; Pengerusi Ulama Pelapis Pas Pusat, Khair Mutanazzar Ismail; Pengarah Pusat Penyelidikan & Pembangunan Pas, Dr Dzulkefly Ahmad dan Moderator Debat, Dr Mazlee Malik.

Selain daripada panel-panel tersebut, artikel-artikel dari keratan akhbar yang ditulis oleh Sapinah Abdul Ghani dari Sinar Harian dan Penulis Veteran, Subky Latiff juga turut dimuatkan.

Pelbagai tajuk-tajuk menarik dibincangkan seperti “Amanat Haji Abdul Hadi: Masih Relevan?”, “Ulama Muda Umno, Kenapa baru sekarang”, “Satu kerenah SB (cawangan khas)”, “Dewan Ulama: keluarkan semula amanat Hadi”, “Amanat tiada unsur mengkafir”, dan “JAKIM jangan melatah”.

Buku berkulit depan berwarna hijau dengan gambar wajah Hadi, kini Presiden Pas; bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu dijual dengan harga RM4.

Ia mula dilihat berada di pasaran sekitar Dataran Ilmu yang juga tapak ceramah Mursyidul Am Pas, Datuk Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam.SH

16 ulasan:

Celah Gelegar berkata...

Jika ini situasinya ..PAS tidak mahu kebenaran.. hanya pentingkan PRU 13..kebenaran sebenar adalah ahli dan penyokong PAS sejak berzaman telah mengkafirkan UMNO dan telah banyak kehancuran umat Islam

Amanat Tun M dan Najib jauh berbeza dengan Amant Hadi yang berkaiatan aqidah dan dianuti dengan seluruh jiwa dan raga oleh pengikutnya dan amanat tun m dan najib adalah sebaliknya

MoSE berkata...

Assalamualaikum,

Jika mahukan kebenaran, sepatutnya kita sama2 berlaku adil dan jujur kpd diri sendiri dgn memberi peluang mentelaah buku ini terlebih dahulu. Dapatkan penjelasan drpd sumber sebenar. Kalau UMNO dasarnya sekular tentulah bukan dasarnya islam.

Islam adalah Ad-Din dan Syumul bukan sekadar menyebut/ mengakui kalimah tauhid sahaja.

Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Awas Mahakuty terus memainkan racun pecahbelah orang Melayu agar temboloknya dia dan anakcucunya terus kenyang!....

Asrul Sani berkata...

Hello Celah Gelegar!!!

Memanglah jatuh kafir jika membantah usaha melaksanakan hudud seperti yang dilakukan oleh Mahathir terhadap kerajaan Kelantan dulu.

Memang lebih jahat dari Kafir jika mempermain-mainkan suruhan Allah dan sunah Rasul macam yang diucapkan Mamak Tongkang pujaan kau tu....Ketetapan Allah supaya wanita bertudung hanya untuk wanita Arab di zaman dahulu kerana lelaki Arab kuat nafsu hujah si Tongkang dan nabi menyimpan janggut kerana ketiadaan Gillette. Orang Kapiaq harbi pun tak pernah menghina peraturan Islam sebegitu.

Memang perangai kafir Yahudi laknat jika wang pembayar cukai, wang pencarum anggota tentera engkau rembat semacam harta mak bapa kau orang.

Kau pun kalau terus bersekongkol dengan kelompok syaitan, lama-lama jadi kafir akhirnya....

Amanat Hadi tak sebut pun orang UMNO kafir Tetapi oleh kerana mereka menyedari akan kekafiran sesetengah dari mereka kafir maka isu ini diputarbelitkan.

Jadi Wahai Celah Gelegar yang Hipokrit. Kau bercakap bahawa PAS lebih mementingkan PRU13 dari kebenaran. Sedarlah engkau bahawa setiap kali menjelang pilihanraya isu Amanat Hadi yang diterbitkan 30 tahun dahulu sewaktu Pemimpin Kafir UMNO mengarahkan pembunuhan umat Islam di Memali akan dikitarsemula dan disensasikan bagi mengelirukan pengundi benak seperti engkau. Apakah ini namanya mencari kebenaran atau sekadar suatu usaha terdesak untuk megelirukan pengundi atas pagar. Betullah kata Si Tongkang, yang tinggal di dalam UMNO kini cuma yang bengong-bengong aja!!!

Tanpa Nama berkata...

(yaitu) orang-orang yang lebih menyukai kehidupan dunia dari pada kehidupan akhirat, dan menghalang-halangi (manusia) dari jalan Allah dan menginginkan agar jalan Allah itu bengkok. Mereka itu berada dalam kesesatan yang jauh. 14-3

golongan manusia-
kafir terang dan nyata
munafik banyak bahaya
murtad keluar dari Islam
fasik kufur banyak engkar
separuh terima sebahagian tolak sebahagian
penghalang suka halang usaha ke jalan Allah

Tanpa Nama berkata...

Apa yg ditakuti sangat amanat Tn Guru hj hadi ni? Barang siapa terasa dia jadi kafir kerana amanat ini bertaubatlah dan kalau rasa tak kafir , mari sama2 mengembelong tenaga kearah negara malaysia yg islamik. Wallahuaklam

Abu jahal

rakab berkata...

Asrul Sani,...jangan bercakap berpandukan suara iblis!

hudud itu wajib dilaksanakan jika berkemampuan.....kes sekecil salun rambut pun Pas Kelantan terpaksa tunduk, jadi fikir-fikirkanlah tahap kemampuan diri sendiri sebelum menghukum orang lain.

Orang umno tidak akan menyokong mana-mana kenyataan salah mahathir dalam bab agama kecuali jika ada antara kenyataan itu sengaja di putarbelitkan pembangkang. Yang salah tetap salah. Tapi ia tak pernah dijadikan amanat atau amalan ahli parti.

Kau nak bercakap pasal wang yang dirembat ?....mana pergi duit derma balu dan anak yatim memali ??
sampai saat ini pun hj.hadi tak jawab CN Afghani.

Kalau asyik tunduk jer kehendak kafir harbi Dap dan terus bersekongkol dengan mereka, lama-lama kau pun boleh jadi kafir...[mengikut tafsiran kau di atas]

Amanat hj.hadi jelas menghukum orang umno kafir,..sebab itu orang pas berpegang teguh kepada amanatnya sehingga percaya sembahyang , nikah, sembelihan orang umno tak sah dan sebagainya.

Dalam amanatnya hadi mengatakan umno menjadi kafir kerana mengekalkan perlembagaan penjajah tetapi pada konvensyen PR 2011, hadi dan Pas berikrar akan mempertahankan perlembagaan persekutuan bersama PKR dan DAP.

Nampaknya tuduhan kafir dah kembali semula kepada Pas dan hj.hadi !



Tanpa Nama berkata...

Abu Jahal,..2.30,

Kalau Majlis fatwa kebangsaan sudah mengharamkan amanat hj.hadi kerana bercanggah dengan syarak dan kau mempersoalkan kenapa nak takut pada amanat itu,...aku rasa lebih baik kau periksa balik akidah kau !

Bimbang kau pulak menjadi kafir sebab mempertahankan amanat yang bercanggah dengan Islam !

nauzubillah.

www.nasharrawy.blogspot.com berkata...

Rais yg gunakan mufti dan jakim akhirnya takut bagi hadi airtime 1jam bagi penjelasan . Justeru umno jangan main lagi isu takfir( kafir mengkafir ) kerna Hadi 'highlighted' RIDDAH ( kemurdatan! Kenapa Jakim dan mufti tak tegur amanat Najib: Malaysia tidak akan melaksanakan Hudud ( sedangkan Hudud hanya utk Muslim; bukan Islam ada Ta'azir bukan dilepaslan ( Civil Law ) dan Amanat Mahathir jika laksana hudud habislah tangan dibuat suptangan dan malaikat pun buat silap ! www.nasharrawy.blogspot.com

www.nasharrawy.blogspot.com berkata...

Rais yg gunakan mufti dan jakim akhirnya takut bagi hadi airtime 1jam bagi penjelasan . Justeru umno jangan main lagi isu takfir( kafir mengkafir ) kerna Hadi 'highlighted' RIDDAH ( kemurdatan! Kenapa Jakim dan mufti tak tegur amanat Najib: Malaysia tidak akan melaksanakan Hudud ( sedangkan Hudud hanya utk Muslim; bukan Islam ada Ta'azir bukan dilepaslan ( Civil Law ) dan Amanat Mahathir jika laksana hudud habislah tangan dibuat suptangan dan malaikat pun buat silap ! www.nasharrawy.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

Bagusla ramai org umno baca harakah sekarang ni.dulu aku ingat baca utusan je

Tanpa Nama berkata...

Salam kepada Ahli ahli umno yang budiman. Cuba renung sejenak Amanat itu hanya untuk ahli pas sahaja kenapa ahli umno sibuk. Kalau nak buat aduan atas perkara amanat ini masuk jadi ahli pas dan kita ada panel untuk di bentangkan.
Kalau ahli pas yang komplen saya setuju lah sebab amanat ini untuk para ahli pas kalau ahli umno atau bukan ahli pas yang komplen kena belajar dulu laa...

Tanpa Nama berkata...

Apa-apapun rujuklah Al-Quran dan Hadis pasti ada jawapannya disitu.Insyaallah selesai masaalah.

Tanpa Nama berkata...

memanglah kalau rujuk al quran dan hadis akan ketemu jawapannye....tapi biarlah kedua belah pihak sama2 merujuk..

Tanpa Nama berkata...

PAS dianuti oleh ahli yang BERHATIBUSUK,,,,,jahat!!!!Ulama LOYARBURUK hanya merosakkan umat!
FATWA menghalalkan kuasa,bukan untuk kebaikan ummah!!!

Beras Jati berkata...

Mempersendakan hukum Allah termasuk juga dalam kalangan kufur iman. Kalau tak tau lebih baik antabpegi mengaji.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....