Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 17 Ogos 2009

Zamri lawan Nizar:YB Gobala di tahan Polis


BUKIT MERTAJAM: Pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR), N.Gobalakrishnan ditahan kerana didakwa cuba menghalang tugas polis ketika penamaan calon pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir pagi tadi.

Ia disahkan oleh Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Wira Ayub Yaakob dan ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP, Ronnie Liu.

Gobalakrishnan, antara pemimpin Pakatan Rakyat yang hadir proses penamaan calon di Institut Kemahiran Beliau Negara (IKBN), ditahan di luar pusat tersebut.

Beliau merupakan antara pemimpin Pakatan Rakyat yang keluar untuk memberikan sokongan moral kepada para penyokong mereka yang berkumpul di sebelah kiri IKBN.

Dianggarkan 6,000 penyokong Pakatan berkumpul hari ini.

Turut hadir Ronnie Liu, Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd. Akin dan Pengarah Strategi PKR, Tian Chua. Mereka keluar kira-kira 11.10 pagi dan disusuli Gopalakrishnan 10 minit kemudian.

"Saya bersama Shamsul keluar dulu dan Gobalakrishnan kata mahu datang kemudian.

"Semasa saya sedang berbual dengan penyokong yang hadir, tiba-tiba saya dengar ada kekecohan melibatkan polis dan dapat melihat seorang lelaki seperti Gobalakrishan dan saya terus pergi untuk melihat dan meleraikan keadaan.

"Apabila saya mendapati Gobalakrishan terbaring, saya cuba mengangkatnya dan saya juga mendapati tangan beliau telah digari," katanya kepada pemberita sambil menambah, beliau juga ada mendengar ada suara polis yang mengatakan "tangkap dia."

mStar Online mendapati sekumpulan anggota polis turut dikejarkan ketika kekecohan itu.

Beliau ditahan kira-kira 11.20 pagi ketika kekecohan itu sementara pengumuman status kelayakan calon bertanding dibuat oleh Suruhanjaya Pilihan Raya.

Ahli Parlimen Padang Serai itu telah dibawa ke Hospital Bukit Mertajam dengan ambulans untuk rawatan.

Kekecohan itu juga terjadi ketika kereta dinaiki Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat keluar dari IKBN.

Ayub menjelaskan, Gobalakrishnan ditahan apabila menyerang anggota polis yang meminta beliau tidak menggunakan pembesar untuk berucap di hadapan para penyokongnya.

Kata beliau, Gopblakrishnan telah diberikan amaran dua kali agar tidak menggunakan pembesar suara.

Seorang anggota polis dipercayai cedera dalam kejadian itu.

Dalam pada itu, Shamsul berkata, Gobalakrishnan yang mengekori mereka tidak menggunakan pembesar suara, sebaliknya hanya melaungkan "reformasi".

"Oleh itu, saya rasakan ini tindakan tidak wajar di pihak polis," katanya.mstar

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....