Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 19 Ogos 2009

Zamri lawan Nizar:Muhyiddin cuba pengaruhi SPR

SEBERANG PRAI: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berharap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan mempertimbangkan keadaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Datuk Abu Hassan Sarif - dari Umno-BN - yang kurang sihat dalam menentukan sama ada kerusi tersebut kosong atau sebaliknya.

Muhyiddin berkata, SPR yang mempunyai kuasa untuk menentukan kekosongan sesebuah bahagian pilihan raya, sebagaimana disaksikan di Perak Februari lalu, akan ambil kira pertimbangan itu.

"ADUN Abu Hsaan tak hadir kerana sakit dan beliau ada dokumen berkaitan. Kali ini DUN cuma bersidang sehari. Dan, jika tidak hadir satu hari itu bermakna tidak hadir satu penggal.mstar

Satu kenyataan yang amat memalukan dari TPM.Nampaknya beliau cuba campurtangan kuasa SPR.Kenyataannya yang ada udang di sebalik batu itu tentunya membuatkan SPR serbasalah.Ya lah pemimpin negara yang keluar kenyataan dan SPR pula terletak di bawah kuasa mereka.Kenapa sekarang baru timbul soal sakit.Ambo rasa mereka tidak sedar akan peruntukan undang2 Tubuh Negeri Kedah yang menetapkan mana2 Adun yang tidak hadir sidang dua kali berturut2 tanpa memberitahu Speaker hilang kerusi Dunnya.Kalau betul betul sakit kenapa tidak maklum kepada Speaker.Sekarang baru terhegeh hegeh dan mungkin sijil sakitnya pun baru di keluarkan setelah sedar akan peruntukan undang2 tersebut.Nampaknya UMNO sekali lagi cuba menggunakan kedudukan mereka untuk mempengaruhi SPR.Tidakkah ini satu penyalahgunaan kuasa dan rasuah.Kalau Tok Guru kata tak leh masuk syurga, marah tapi tindakan macam tak mahu masuk syurga je ha..ha..ha..lawak betul la.

SALAM DARI AMBO TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....