Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 28 Disember 2011

Dr Hasan Ali Jumpa Dan Minta Maaf Dengan Tok Guru Nik Aziz

KUALA LUMPUR, 28 Dis — Bekas Pesuruhjaya PAS, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali telah berjumpa dengan Mursyidul Am PAS, Datuk Seri Nik Aziz Nik Mat semalam untuk meminta maaf dan menarik balik kenyataan negatifnya terhadap parti yang sebelum ini.

Perkara itu disahkan sendiri oleh Nik Aziz, dan menurutnya, Hasan turut memohon maaf daripada pimpinan PAS mengenai perkara itu.

“Saya melahirkan kesyukuran di atas rasa rendah diri Datuk Hasan Ali (gambar) yang bersedia membuat permohonan maaf serta menarik balik kenyataan negatifnya terhadap parti sebelum ini.

“Bukan mudah orang nak mengaku salah selepas melakukannya, jadi tindakan beliau itu mengharukan saya.

“Saya juga berharap orang lain yang mempunyai masalah seperti ini berlapang dada seperti Hasan,” kata Nik Aziz selepas melawat kesan hakisan ombak di Pantai Irama Bachok hari in.

Menurutnya, pertemuan itu berlangsung di JKR 10 semalam di mana Hasan dan Nasharuddin Mat Isa bertemu dengan tiga pemimpin tertinggi PAS yang lain di Kota Bharu.

Antara pemimpin yang ditemuinya adalah Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am, Datuk Haron Din.

Tambah Nik Aziz, pertemuan tersebut dianjurkan oleh PAS Pusat dan menurutnya, “sekiranya PAS Pusat tidak mengatur pertemuan itu sekalipun, saya akan panggil dia.”

Sehubungan itu, menurut Nik Aziz, pihaknya sendiri akan mengadakan kenduri kesyukuran kecil-kecilan di JKR 10 hari ini sebagai tanda syukur terhadap penyelesaian kes berkenaan.

“Saya berharap PAS Pusat dapat menganjurkan kenduri besar-besaran untuk meraikannya dan ahli PAS boleh memberi sumbangan untuk menjayakan rancangan berkenaan,” katanya lagi.

Beliau yakin, perkara itu tidak lagi akan dijadikan isu oleh Umno ekoran ruang mereka untuk tujuan itu sudah tertutup rapat.TMI

ULASAN TINTA HIJAU DKB

Syabas PAS kerana menunjukkan contoh bagaimana Pas berhikmah dalam menyelesaikan konflik dalaman dgn kaedah yg berakhlak. Moga cara ini diteruskan semua peringkat pimpinan parti.

Buang yang keruh,ambil yang jernih.Semoga ianya dapat dijadikan contoh oleh kawan dan juga lawan.

2 ulasan:

AliHasan berkata...

Majlis syura yang dihormati :
lepas perang ini ada lagi perang yang lebih besar, perang merebahkan UMNO.
Namun ingat, sebelum PAS rebahkan UMNO, Hasan Ali sekali akan memeningkan PAS.
sebelum UMNO direbahkan, Hasan Ali mesti dikeluarkan dari saf pimpinan yang hendak merebahkan UMNO.
bukan Hasan Ali yang cerdik namanya, apabila begitu mudah menelan balik muntahnya, apa yang dimuntah telah difikirkan sedalam-dalamnya, maka untuk menelan muntah sendiri kembali mestilah difikir sebaik mungkin.
jaga-jaga para ulamak bertatsua majlis syura, jangan pula digelar orang "ulamak dua kali disengat dalam lubang yang sama".
jadikanlah, Brahim Ali katak sebagai pengajaran yang menyayatkan hati.

idris mat berkata...

memaafkan kesalahan orang adalah amalan yg terpuji.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....