Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 12 Mei 2010

Kisah Dongeng ‘61 PAS Masuk Umno’

KUALA LUMPUR : Kisah '61 PAS masuk Umno' yang diuar-uarkan media primitif pro Barisan Nasional(BN) menjeadi kisah dongeng apabila terdapat beberapa fakta yang tidak benar dalam laporan tersebut.

"Beberapa fakta tidak betul dalam laporan tersebut. Antara disebut, Pas dalam Bahagian Alor Setar sebenarnya tiada ‘Bahagian’ dalam Pas. Jawatan Timbalan Ketua Pas Cawangan juga tiada dalam Pas," kata Ketua Penerangan PAS Kawasan Alor Setar, Zulkifli Yahya dalam sebuah blog.

Menurut Zulkifli, satu lagi pembohongan yang disebut adalah Cawangan Akar Penyengat.

Beliau berkata tiada kampung dalam kawasan Alor Setar bernama Akar Penyengat. Yang ada Akar Peluru, tapi Akar Peluru tiada cawangan Pas.

"Laporan oleh media primitif BN itu sangat bercelaru. Maklumlah sebuah laporan bohong, jadi pembohongan pun bertali temali," tegas beliau.

Kenyataan Zulkifli itu telah menjelaskan pembohongan yang dibuat oleh media-BN itu.

Beliau membuat kenyataan itu setelah dihujani dengan pertanyaan mengenai kesahihan 61 ahli Pas dalam Bahagian Alor Setar yang bertindak keluar daripada parti.


Zulkifli juga menjelaskan, hanya seorang sahaja bekas ahli PAS yang menyertai Umno berbanding '61 orang' seperti yang dilaporkan Utusan sebelum ini.

"Sebenarnya ada sebab orang tua tu masuk Umno tapi malaslah nak cerita kat sini, nanti nampak macam dia tu besar sangat,"jelas Zulkifli lagi dalam KedahLanie.

Sebelum ini, media pro Umno-BN juga melaporkan pembohongan kononnya 1700 orang PKR India masuk MIC di Kulim, Kedah. Padahal ahli PKR India di cabang (bahagian) tersebut tak sampai pun 500 orang.

Zulkifli menjelaskan kenapa Umno-BN Kedah begitu terdesak dengan laporan bohong akhbar primitif itu, "sebenarnya Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Dato’ Mat Bashah sudah berada dalam keadaan tertekan sekarang ni apabila ramai ahli Umno Bahagian Alor Setar keluar parti dan masuk PAS.

"Di Taman Wira hari tu 65 orang masuk PAS (diketuai oleh JKKP Pak Pin) dan berikutnya di Alor Mengkudu 55 orang lagi Umno masuk PAS (diketuai oleh Naib Ketua Umno cawangan Alor Keriang)," terang Zulkifli.

Dalam pada itu, Zulkifli Yahaya turut memberitahu akan ada kejutan yang bakal memberi tamparan hebat kepada Umno-BN Kedah.

"InsyaAllah 28 Mei ini bertempat di Taman Wira Mergong akan ada lagi majlis penyerahan borang Umno masuk PAS.

"Siapa ketuanya, tunggu dan lihat. Pasti mengejutkan! Kita rodak habis-habisan untuk pastikan PRU ke 13 nanti BN tertungging kat Bakar Bata, di samping tertiarap juga kat Pusat, " jelas Zulkifli Yahaya Lagi.Erapakatan

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....