Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Selasa, 24 November 2009

Khalid: Pengedaran Salinan Buku Laporan Kejadian Bukit Antarabangsa Tertangguh, Kementerian Masih Belum Beri Kelulusan







Kerajaan negeri m enangguhkan keputusan mengumumkan hasil siasatan tanah runtuh di Buk it Antarabangsa setelah Kementerian Kerja Raya gagal memberikan kebenaran untuk laporan itu diedarkan kepada umum.
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata salinan buku laporan itu sudah pun siap untuk diedarkan.
“Kita sudah sedia, sudah cetak salinannya tapi kita masih menunggu kebenaran dari Jabatan Kerja Raya (JKR) dari kementerian. Kita masih belum dapat lagi tetapi saya sudah tulis surat supaya membenarkan kerajaan negeri untuk mengklasifikasikan di bawah Seksyen 2 C (Akta Rasiah Rasmi 1972) untuk dibenarkan risalah laporan sebagai rahsia, tetapi boleh diberikan kepada mereka yang berkenaan tanpa tertakluk pada ikatan OSA,” katanya.
Beliau berkata demikian mengulas mengenai pengumuman beliau pada sidang media selepas Mesyuarat Exco Rabu lalu bahawa orang ramai boleh mendapatkan salinan laporan berkenaan di kaunter Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) mulai hari ini.
Dalam sidang media berkenaan, Khalid mendedahkan faktor utama yang dikenalpasti penyebab runtuhan tanah itu berpunca dari kebocoran paip air dari saluran paip air yang aktif di rumah terbengakalai yang meningkatkan kandungan air dalam tanah di kawasan kegagalan cerun.
Bagaimanapun salinan laporan berkenaan tidak dapat diedarkan kepada umum kerana Kementerian Kerja Raya masih belum memberikan kelulusan pendedahan berkenaan.
Beliau juga akan menulis surat kepada Menteri Kerja Raya, Datuk Shaziman Abu Mansor berhubung kebenaran berkenaan.
Katanya sekiranya, Shaziman tidak mempunyai kuasa berhubung permohonan ini, beliau meminta supaya surat berkenaan diserahkan kepada Kabinet.
“Mungkin saya akan tulis surat pada pihak menteri supaya jika menteri tidak mempunyai kuasa fikir perkara ini, saya minta mereka memberikan surat saya itu kepada kabinet untuk penilaian,” katanya.TVS

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....