Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Isnin, 18 Februari 2013

Empat Bekas Jeneral Tentera Kini Bersama Pakatan Rakyat

Tidak pernah berlaku dalam sejarah politik negara apabila bekas- bekas pegawai tinggi tentera kini menyatakan sokongan terbuka terhadap Pakatan Rakyat.

Ia ternyata memberi tamparan hebat kepada Umno Barisan Nasional yang semakin hilang sokongan ketika bahang kempen pilihan raya umum 13 mula dirasai.

Mereka adalah Leftenan Jeneral (B) Datuk Abdul Ghafir Abdul Hamid, yang juga bekas Panglima Angkata Tentera Darat Malaysia, Briged Jeneral Datuk Abdul hadi Abdul Khatab dan Laksamana Pertama (B) Imran Abd Hamid (Laut) dan Brig Jen (B) Datuk Najmi Ahmad (Kagat).

Keempat-empat mereka semalam memberikan ucapan penuh semangat di hadapan lebih 3,000 rakyat di Ceramah Perdana Jelajah Merdeka Rakyat, Taman Rekreasi, Keramat Wangsa.Turut hadir dan memberikan pidato, Ketua Umum KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Antara isu yang ditimbulkan bekas-bekas pegawai tinggi tentera terbabit adalah penyelewengan dalam pembelian senjata melalui tender rundingan terus seperti disuarakan Abdul Ghafir Abdul Hamid.

Beliau turut mempersoalkan RM75 bilion peruntukan untuk tentera yang lesap sejak mula berkhidmat dalam pasukan itu sehingga bersara pada 2005.

Abdul Hadi dalam ucapannya pula mengajak 250,000 bekas pesara tentera melakukan perubahan dengan menumbangkan Umno BN pada PRU 13 akan datang.

Beliau turut memetik penyelewengan dalam pembelian kapal selam Scorpene dan mencabar Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjelaskan dalang kehilangan enjit pesawat TUDM pada 2007.

Perkara sama turut disuarakan Imran Abd hamid yang mengakui tahu tentang selok belok penyelwengan kewangan yang berlaku dalam tentera laut setelah  37 tahun berkhidmat bersama pasukan itu.KD

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

semasa babi2 tu berkuasa kenapa mereka tidak bersuara?
Dah habis kuasa kenapa baru nak tunjuk alim?
Wahai babi2 musuh negara,siapakah yang sebenarnya yang bersalah?
Babi2 iniksh stsu kerajaan kah?
Kelulusan datang dari siapa?
Bukankah kamu wahai babi pakatan boleh bersuara ketika itu?
Semasa kamu berkuasa apa kamu buat?
kenapa baru sekarang nak jadi alim?
Dah gila kuasa ka atau nak jadi jaguh pakatan haprak?
Babi lah kamu semua wahai anjing2 pakatan.

Tanpa Nama berkata...

Semasa berkuasa babi2 menyentap enak dengan penuh kesunyian....bila babi2 dah bebas dari kandang sendiri, santapan enak percuma semua ditanggung tiba2 terhenti. maka mengionk gionk lah babi2 melalui lubang anu......ionk ionk tad dapat tender.

Tanpa Nama berkata...

Bawak mengucap kepada pengomen di atas,kalau anda seorang yang pernah atau sedang berada dalam perkhidmatan kerajaan,anda patut tahu bahawa kebebasan bersuara tiada dalam kamus parti memerintah, jadi jalan terbaik mesti berada di luar perkhidmatan lebih mudah untuk menzahirkan pandangan dan cadangan, kepada pengomen di atas berhujah mengunakan fakta bukan auta...

batu pelangi berkata...

Tanpa Nama 1 & 2 sah keturunan LEMBU
yang dulu kini dan selamanya. Jenis
bengap otak letak dikepala lutut.
Negara kita sedang dijahanamkan
masih lagi meRELAkan diri diperbodohkan.Spesis jenis ini memang
amat diperlukan buat parti memerintah! Senang diperBODOHkan!

Tanpa Nama berkata...



METELAMAT pilih pemimpin:
PEMIMPIN KERAJAAN:
Pemimpin yang cakap dia buat,
Pemimpin yang berani berkata benar,
Pemimpin yang sedia jatuh jika sudah tidak disokong rakyaat.

PEMIMPIN PEMBANGKANG:
PEMBANGKANG pilih pemimpin aljuburit (kaki jubur kaki burit).
Pemimpin bebaskan sesiapa pilih agama yang disukaai
Pemimpin sokong LBGT, LEBRALISME, PLURELASME

apa ke bodohnya 4 general askar dan 1 pengarah polis dan bermacam-macam pengarah pencen yang menyokong parti HAMPas????mereka syaitan bisu semasa berkuasa dan merekalah sebenarnya LEMBU bodoh yang dicucuk hidung (tak berwibawa) mengalas peranan dan tanggungjawab semasa berkhidmat, mereka juga serupa penumpang TEKSI semasa bertugas serupa pahat dengan tukul, bila diarah kerja buat-buat bengong (tunggu pencen semata-mata) jasa mereka tak ada yg dapat dibanggakan, bolih tanya anak buah/kakitangan yang berkhidmat dibawah general2 dan pengarah2 serupa mereka............

sekarang, rakyaat melaysia sangat mengada-ngada, kau taulah nanti bila negara kacau bilau, huruhara, nak mentekedarah pon tak cukup, barulah tau langit nin tinggi ke rendah, keamanan BUKAN JANJI MUTLAK bolih kekal selama-lama....

Tanpa Nama berkata...

apalah bodon sesat piang.....nak fakta macam mana lagi...tunggak PKR boleh jual sama rata nama "ALLAH" dengan kristian dan empat ekor beruang ni nak berjuang atas platform bagaimana ni?

Jika kapiak bersekedudukan dengan islam dia ikut lah cara islam, ini tidak islam pulak ikut cara kapiak. Nak fakta macamamana lagi...siapa auta siapa...apalah bodoh piang...patutlah orang melayu asyik kena ganyang oleh bangsa lain...sebab bodoh piang tak tengok fakta dengan auta...bodoh.

Tanpa Nama berkata...

jgn nak salahkan bangsa lain.kita tngk sejarah dahulu.semasa malaysia nak merdeka apa yg tunku abd rahman buat.malaysia nak merdeka gunakan pen.british kata kalau malaysia nak merdeka kena iktiraf bangsa india dan cina,barulah blh merdeka.sepatutnya kita mesti contohi indonesia yg berperang menggunakan senjata, barulah dikirakan memperjuangkan negara untuk kemerdekaan sendiri.

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Terdapat ralat dalam alat ini
Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....