Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Ahad, 26 Ogos 2012

Laman Facebook Pemuda Umno pohon maaf diatas poster kontroversi

Permohonan maaf di Facebook Pemuda Umno Malaysia

Gambar tangkapan scrin di laman Facebook Pemuda Umno sebelum dialih keluar pada Sabtu lepas.

Pentadbir kepada laman Facebook Pemuda Umno membuat permohonan maaf hari ini diatas poster kontroversi mereka siarkan — menyatakan undi kepada Pakatan Rakyat (PR) akan menyebabkan Kristian menggantikan Islam sebagai agama persekutuan.

Laman Facebook tersebut memuat naik poster yang bertulis: “Jika anda setuju untuk jadikan KRISTIAN sebagai agama rasmi persekutuan Malaysia, teruskan sokongan anda kepada Pakatan Rakyat. God bless you my son.”

“Kami minta maaf secara terbuka kepada semua rakyat atas kesilapan mengeluarkan gambar yang tidak patut pada 17/18 Aug 2012. Admin itu sudah dikeluarkan dari fanpage,” tulis pentadbir laman tersebut lewat malam tadi beberapa jam selepas ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin memberitahu media dia sudah hampir tahu siapa di belakang poster tersebut.

Poster tersebut mengejutkan warga internet yang melihat permohonan maaf tersebut sebagai satu kontradiksi kepada kenyataan Khairy yang menyatakan Pemuda Umno tidak mempunyai laman Facebook rasmi.

Khairy turut mengarahkan ketua Pemuda Taman Tun Dr Ismail untuk membuat laporan polis menafikan laman Facebook tersebut milik Pemuda Umno dan orang yang menaikkan poster tersebut adalah orang yang tidak beri kuasa.

“Khairy cakap akaun palsu... Rupanya akaun betul la nih. Siap buat report polis bagai akaun palsu. Senang-senang je nak bodoh-bodohkan kami ye... Siapa admin yg kena remove tuh?? Cepat dedahkan siapa... Memburukan imej Pemuda UMNO...,” komen Nur Miba di permohonan maaf tersebut.

“Hampeh betul la korang ni. Monyusahkan… tak mengaku, lepas tu mengaku. Bangang,” kata Shauqie Kharip.

Jika Pemuda Umno dibawa ke mahkamah berkenaan dengan laman Facebook bukan milik mereka itu, ia akan menjadi ujian kepada pindaan Seksyen 114A, Akta Keterangan yang mendapat tentangan daripada ramai pihak.

Seksyen 114A menyebabkan pengusaha kedai kopi yang menyediakan perkhidmatan Wi-Fi boleh dikenakan saman fitnah dan dakwaan jenayah diatas komputer yang digunakan pelanggan.
Suhakam dalam kenyataan yang dihantar kepada The Malaysian Insider meminta kerajaan menyemak semula pindaan undang-undang tersebut.

“Walaupun tanggapan fakta di bawah Seksyen 114A boleh dipatahkan. Seseorang yang dianggap bersalah, mungkin tidak mempunyai masa, sumber dan khususnya kepakaran teknikal berhubung dengan persekitaran Internet, untuk membuktikan sebaliknya bagi mematah tanggapan tersebut,” katanya pengerusinya, Tan Sri Hasmy Agam.

Beliau berkata berbeza pula dalam kes jenayah, pihak pendakwaan boleh lebih bersedia untuk membuktikan kesalahan pihak tertuduh, kerana mereka diberi kuasa untuk memaksa mana-mana saksi berpotensi (seperti pentadbir, pemberi khidmat rangkaian dan pembekal Internet) untuk mengemukakan keterangan.TMI

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....