Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Sabtu, 6 Ogos 2011

Bersih 2.0 : Mat Zal cerita detik disepak terajang polis


KEGANASAN polis terhadap beliau dapat disaksikan pada banyak gambar dan video BERSIH 2.0. Muhamad Zal Ismail, 38 tahun yang juga merupakan Ketua Pemuda PAS Cawangan Kampung Pantai Cicar, Kawasan Merbok, Kedah menceritakan semula detik keganasan polis ke atasnya.

Menurut Muhamad Zal, semasa Himpunan Aman BERSIH 2.0 itu, beliau berada di Maybank Pudu Raya. Setelah pihak polis menggempur peserta Bersih, beliau turut berundur ke Jalan Pudu. Di situ, beliau telah berada di sebalik palang menyaksikan polis memprovokasi peserta dan menunggu sahabat-sahabatnya yang lain.

Bagaimanapun katanya, polis datang kepada beliau dalam jumlah yang ramai. Beliau ditarik dari sebalik palang lalu jatuh dan ketika itu walaupun tanpa melawan, Muhamad Zal telah ditumbuk terajang. Katanya, sehingga hari ini masih berbekas kesan tapak kasut anggota polis yang menendangnya.

Kepalanya juga dipukul hingga berdarah, tetapi beliau tidak menyedari pendarahan itu melainkan rasa sakit. Beliau tidak pasti alat digunakan tetapi beberapa saksi yang melihat menyatakan bahawa dia dipukul menggunakan sejenis alat besi dipanggil “buku lima.” Pihak polis ujar beliau, menyiram kepalanya dengan air mungkin untuk mengurangkan kesan darah.

Di dalam banyak gambar dan video yang diperolehi, kelihatan seorang anggota dengan vest kuning polis menutupi kepalanya dengan topi. Pun begitu ujar Muhamad Zal, topi tersebut bukan miliknya, tetapi berkemungkinan polis cuba melindungi kesan luka berdarah di kepalanya dengan topi tersebut.

Beliau kemudian dibawa ke trak polis yang berjarak lebih 100 meter dan di sepanjang jalan itu beliau disepak terajang serta dimaki hamun polis sebagai pengkhianat negara. Beliau ditahan di Pulapol dan dibebaskan sekitar jam 8 malam.Detikdaily

6 ulasan:

anak sufi berkata...

MEMANG LAYAK KENA TERAJANG BILA DEGIL DAN MELANGGAR PERATURAN. CUMA BAB POLIS PROVOK TU TAK BEBERAPA NAK PERCAYA SEBAB PUAK-PUAK PAS NI SUKA MAKI HAMUN ORANG. JADI KALAU DAH MAKI ORANG TAKKAN ORANG NAK DIAM YA TAK?

BOLEH KO DIAM KALAU AKU MAKI KO? CELAKA LAKNAT, NANTI MATI KO MASUK NERAKA! KO ANAK ANJING BURUAN DAP! OK TAK MAKI CAMTU?????

LAGI SATU, APA KATA KO TUNJUK BUKTI YANG LEBIH UMPH LAGI BAGI ORANG PERCAYA. TAKAT GAMBAR CAMNI BOLEH TOUCH UP PUNYA BRO!

BULAN PUASA NI BANYAKKAN IBADAH BUKAN FITNAH! SUDAH-SUDAH LAH NAK BERMUSUH DENGAN POLIS! POLIS HANYA MENJAGA KEAMANAN. NANTI RUMAH KO KENA ROMPAK, KO NAK CARI SAPE? FIKIRLAH!

Tanpa Nama berkata...

Hang ni anak sufi,,nak koto bodh memang bodoh nak kata bengap pun memamg bengap..ni umno duk bagi hak makan hangpa sampi otak tak bleh nak fikiaq dah..orang menipu buatpa la..hang ingat benda ni jadi dalam bilik gelap ka..beribu orang tengok benda ni jadi..tolongla kalu nak komen pun..asah la sikit IQ totok umno hang tu!!

Tanpa Nama berkata...

On the first day of Bersih 2.0...dah dipublishkan gambar sedara yg kena belasah oleh anjing2 tu oleh someone kat internet...few hours after the incident...Tgh2 perarakan dan keributan Bersih 2.0 sapa sempat nak touch-up gambar...

Rupanya ada lagi jenih manusia 'ban*&^g' yg x nak @x dapat terima hakikat...yg polis yg terlibat tu mmg anjing UMNO laknattullah...

Polis hanya jaga keamanan?....hahahahaha

Kalau ada incident jenayah ...mmg le kena refer kat polis...ialah..gaji yng dok bagi polis bagi makan anak bini tu pun rakyat yang bayar...x termasuk duit rasuah dan duit cina masuk akuan bulan2...dan mmg dah amanah dr rakyat untuk buat kerja2 kepolisian...

Anak Sufi...hehehe nama cam bagus tapi .....lu fikir2kan lah sendiri

Tanpa Nama berkata...

anak sufi....apsal kau macam sial????

Tanpa Nama berkata...

anak sufi...Bangang...

umno60an berkata...

harap bersih dapat diteruskan lagi selagi pengundi hantu dan kemungkaran tak terbela..hanya kemaraan ramai saja kerajaan akan gentar tak mudah untuk memperbodohkan rakyat..ini zaman bukan menyuluh lagi pergi menoreh..

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....