Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Rabu, 5 Januari 2011

[Kemaskini] Video : Mengadap YDP Agong,Kenyataan Media Tok Guru Nik Aziz & Tuan Guru Hj Abdul Hadi



Video Sumbangan UPKNK
Jurugambar : Basri Alias.


Ekoran beberapa kenyataan yang mengelirukan berkaitan pertemuan saya dengan KDYMM Yang Dipertuan Agong, Tuanku Sultan Mizan baru-baru ini, saya suka menjelaskan seperti mana berikut :

Sewaktu saya berada di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, saya telah dikunjungi oleh Tun Abdullah Ahmad Badawi yang membawa titah KDYMM Yang Dipertuan Agong, Tuanku Sultan Mizan meminta saya mengadap baginda bersama-sama beberapa orang pemimpin termasuk Dato’ Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang ke majlis santapan malam di Istana Terengganu, yakni istana baginda di Kuala Lumpur. Atas dasar menghormati dan menjunjung titah Tuanku saya telah menghadiri majlis tersebut.

Adalah sangat tidak beretika dan tidak beradab bagi saya untuk menceritakan apa-apa yang menjadi perbualan semasa mengadap.

Oleh itu, saya menyeru semua pihak sama ada media atau mana-mana individu supaya tidak membuat andaian yang tidak menentu dan berharap dapat menghentikan sebarang kenyataan yang tidak tepat demi menjaga kehormatan dan nama baik pihak istana.

Terima kasih. Wassalam.

“MEMBANGUN BERSAMA ISLAM”

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan akhbar TGNA ni telah menimbulkan beberapa persoalan:
(1) Sekiranya YDP Agong berhasrat nak jemput TGNA untuk makan malam,mengapa mesti melalui Pak Lah?Istana Negara atau Istana Trengganu boleh menghubungi TGNA terus tanpa melalui pihak yang ketiga.
(2) Apa tujuan kehadiran Najib dan Mahyuddin dijamuan tu?
(3) Kalau dah ada Presiden dan Tim.Presiden UMNO bersama Presiden PAS dijamuan tu,tak manusabah tak bercakap pasal politik.
(4) Cerita YDP Agong dan TGNA meninggalkan majlis awal,menunjukkan "perbincangan" tak dapat diteruskan.
(5) Kehadiran TGHA dan Stopa Ali disidang akhbar tu,menunjukkan mereka(nama-nama diatas)khuatir TGNA tidak menyimpang dari kenyataan bertulis yang sudah disediakan.
(6) Kenyataan ini adalah sebagai "damage control" untuk menyelamatkan muka TGHA.
"Im entitle to my opinion'

Tanpa Nama berkata...

This is the best political trap set by the UG group so that TGNA fall into ;but god will it turn out to be a failure when TGNA hold to his tongkat(Political stand).Thanks to Fatah harun to alert before it took place.Do you know that Nazza TGHA and Stopa Ali were there together with Najib,Pak Lah and Muhayudin before the arrival of TGNA.Something secret ajinda took place.Chop of this No 1 and No 2 Pas next election.SElamat kan Rakyat dari di perbodohkan oleh UMNO leder and Pas oportunis leader

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....