Sahabat Ambo

Pengunjung Yang Di Hargai,Untuk Membantu Mohon "KLIK" Iklan Di Atas.Terima Kasih

Dedikasi Buat Tuan Guru Presiden Pas

Penghinaan Mahathir Terhadap Hudud


LAGI VIDEO TINTA HIJAU-DKB KLIK DI SINI

Translate

Khamis, 24 Disember 2009

Bumi Besut, Bumi Ulul Albab?~ (1)


Selepas 'Impian Tidak menjadi Realiti' dan gagal merealisasikan hasratnya di peringkat negeri Terengganu, Mantan Menteri Besar Terengganu Dato’ Seri Idris Jusoh mengalihkan sasarannya kepada dua daerah politik yang masih dikuasainya sebagai pangkalan kepada projek ulul-albab.

Selepas setahun di pecat dari jawatan yang sepatutnya menjadi milik beliau, selaku Pengerusi Perhubungan negeri Terengganu, selepas pilihanraya umum 'Tsunami' Mac tahun lalu, Idris masih 'membebel' tentang Ulul-albab.

Beliau terus bercakap tentang perkataan-perkataan baru rekaannya, yang tidak sempat popular semasa menjadi MB Terengganu iaitu, Quranik, Ensiklopedik dan Ijtihadik.

Jadi PEMUDABESUT akan 'menyelongkar' dalam beberapa siri adakah benar 'Bumi Besut, Bumi Ulul Albab' @ sebaliknya...

Malangnya, impian Idris mahu menjadikan Besut sebagai satu daerah penghasilan 'produk' ulul-albab mengikut kerangka pemikirannya juga semakin meleset kebelakangan ini.

Ia adalah disebabkan kejadian jenayah yang semakin meningkat berlaku di daerah Besut, yang sememangnya dikenali sebagai daerah 'gedebe' sejak dahulukala.

Siri Pertama PENDEDAHAN ini ialah

Pelajar curi keluar jumpa kekasih mengaku selalu berzina
(Bharian Online ~24 Dis 2009)

"BESUT: Selepas beberapa kali mengadakan hubungan seks dengan teman lelakinya, kegiatan remaja berusia 15 tahun di Kampung Nyiur Tujuh, Besut, dihidu keluarga kerana pulang ke rumah pada awal pagi, Khamis lalu.

Selepas ditangkap keluarganya ketika menyelinap masuk ke rumah pada dinihari, pelajar Tingkatan Tiga terbabit tidak dapat berselindung lalu mengaku sudah terlanjur."


"Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Kamarudin Mohd Zakaria, berkata mangsa ke Balai Polis Kampung Raja, Besut membuat laporan kejadian itu, jam 9.30 malam, kelmarin.

Katanya, kejadian pertama berlaku di bilik rumah mangsa, di taman perumahan kos rendah di Nyiur Tujuh jam 3.30 pagi pada 15 Disember lalu.

Kamaruddin berkata, mangsa selalu keluar rumah melalui pintu belakang, termasuk pada kejadian kira-kira jam 2 pagi, 17 Disember lalu untuk bertemu teman lelaki sebelum membonceng motosikal ke kedai makan di Jalan Kampung Lampu, Kampung Raja.

Beliau berkata, mereka mengadakan hubungan di kedai makan itu sebelum dihantar pulang.

Kamaruddin berkata, suspek berusia 19 tahun sudah dikenal pasti dan usaha mencarinya sedang dijalankan.

Katanya, mangsa dihantar untuk membuat pemeriksaan lanjut di Hospital Universiti Sains Malaysia di Kubang Krian, Kelantan.""

SUMBER

Tiada ulasan:

Hudud : Kenyataan Najib VS Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

Bermula 31/7/2009

Pengunjung Ambo dari....